Японски компании се присъединиха към усилията за ускоряване на буксуващата ваксинационна кампания срещу КОВИД-19 в Япония преди започващите идния месец олимпийски игри, предаде Асошиейтед прес.
Ваксинационната кампания в Япония е най-бавната сред развитите държави, като едва 5 процента от населението на страната са напълно ваксинирани. Правителството неотдавна започна инициатива за имунизации на работните места от големи компании, което да допълни усилията на местните власти.
Главният изпълнителен директор на енергийния и технологичен гигант СофтБанк (SoftBank) Масайоши Сон днес посети ваксинационен пункт на компанията. По думите му компанията планира да създаде 15 подобни пункта, за да ваксинира 250 000 души, включително служителите си и техните семейства.
Други компании като Тойота (Toyota Motor Corp.), Ракутен (Rakuten), Сунтори (Suntory), Фуджицу (Fujitsu) и Ей Ен Ей (ANA) също се присъединяват към ваксинационната кампания.
Премиерът Йошихиде Суга е твърдо решен олимпиадата в Токио да се състои след едногодишно отлагане и направи амбициозното обещание да приключи ваксинацията на 36-те милиона пълнолетни жители на страната до края на юли.
Имунизацията е забавена от процедурите за запазване на часове, проблеми с разпределянето на ваксините и недостиг на медицински персонал, отбелязва АП.
Повече за Коронавирус
- най-ново: Вижте последните новини
- лесни стъпки: Как да се предпазим?
- просто ръководство: Какви са симптомите?