52% от френските компании организират коледно или новогодишно парти. И ако духът на фирменото тържество си остава един и същ, то тенденциите в празнуването еволюират, отбелязва френската аналитична компания БюроЛоко, пише в. "Фигаро".
Традиционните наздравици и коледна трапеза вече се допълват от нови елементи, които постепенно стават задължителни. На първо място сред тези елементи е конкурсът за най-лош коледен пуловер, директно вдъхновен от британския филм за Бриджет Джоунс от 2001 г. Друг задължителен нов елемент е така нареченият "таен Дядо Коледа".
Той се изразява в подаряване на подарък само на един колега, определен чрез теглене на жребий. И двата елемента сплотяват колектива.
Вторият освен това помага за спестяването на средства, защото празнуващите няма харчат за подаръци на всички колеги, а само на онзи, който им се е паднал от жребия. Това пък позволява на някои колеги, които до този момент са разменяли само поздрав, разминавайки се по коридора, да се опознаят в опит да разберат какъв ще е най-подходящият подарък за онзи колега, който му се е паднал от жребия.
Според анализатори една компания, в която служителите празнуват Коледа и Нова година заедно и си разменят подаръци, е компания, в която служителите са щастливи. Други експерти обаче предупреждават, че коледното или новогодишното тържество е барометър на климата в компанията.
Ако служителите не се чувстват добре по една или друга причина е логично тържеството да протече във вяла и мрачна атмосфера. Обратно, ако служителите се чувстват добре, това ще увеличи доброто настроение по време на тържеството.