Служителите са най-щастливи около три и половина следобед, когато предусещат приближаващия край на работния ден, пише в. "Дейли експрес", позовавайки се на резултатите от проучване, направено във Великобритания сред 2000 служители. Допитването е на "Бритиш Черис“, пояснява БТА, цитирана от БНР.
Според данни от проучването служителите се чувстват щастливи, когато се събуждат след ободрителен нощен сън, когато са оценени от шефа и когато получават похвали от клиенти. Благотворно върху настроението им се отразяват също детските прегръдки и вечерното излежаване пред телевизора, а най-щастливият момент в деня им е, когато прекрачват прага на дома след работа, събуват обувките си и се освобождават от дрехите си.
Същевременно неблагоприятно върху настроението им се отразяват "проспиването" на будилника, задръстванията на път към работа, дългите и натоварващи работни срещи, мисълта за несправяне с трупащи се задачи, оплакванията на клиенти, преяждането и последвалите го угризения.
Проучването показва също, че определени храни влияят пряко върху задоволството на служителите.
70 процента от анкетираните се чувстват по-добре, когато залагат на здравословни храни. 35 процента споделят, че са забелязали зависимост между консумацията на богати на захар продукти и потиснатото настроение. Над 50 процента признават, че когато са прекалили с храна или са яли нездравословни продукти, няколко часа по-късно имат усещането, че са им "потънали гемиите". От друга страна една четвърт са твърдо убедени, че половин час след като са яли плодове като череши, ягоди, малини, боровинки, се чувстват по-щастливи, отколкото след хапването на шоколад. Въпреки това, 40 на сто от работещите хора продължават за залъгват глада си с бисквити или шоколад.