Запознайте се с краля на органичните храни

Инстаграм
share

Грег Стелтенпол е пионер на движението в подкрепа на органичните храни през 80-те години на миналия век. Но той губи почти всичко, след като първата му компания изпада в голяма корпоративна криза, пише ВВС.

След като създава не една, а две изключително успешни компании за натурални напитки, Грег Стелтенпол не съжалява за нищо. Но бившият джаз музикант смята продажбата на първата си компания Odwalla на Coca-Colа през 2001 г. за „доста голямо разочарование“.
Той е съосновател на компанията, която сега е една от най-известните марки за сокове и смутита в Америка, заедно с няколко приятели през 1980 г., за да подкрепи музикалната си кариера.

Стелтенпол става пионер на движението в подкрепа на органичните храни, което се гордее с изцяло натуралните си съставки, находчиво брандиране и независим дух. Но след като епидемия от E. Coli е свързана с един от соковете на компанията му през 1996 г., продажбите намаляват.

Основателите на компанията трябвало да направят нова инвестиция, за да се задържат на повърхността и да не загубят контрол върху положението. В следващите пет години Стелтенпол напуска, а Odwalla е продадена на Coca-Cola за 181 млн. долара.

„Не съм проповедник срещу злите корпоративни империи. Но тези големи компании атакуват по-малките, като Odwalla, защото не могат да стигнат сами до техните идеи. Проблемът е, че те унищожават това, което прави тези марки уникални“, казва калифорнийският предприемач.

62-годишният Стелтенпол опитва да постигне успех с новото си начинание - компанията за храни на растителна основа Califia Farms. Създадена през 2010 г., основната й линия са бадемовото и кокосовото мляко, което се предлага или чисто, или с вкус на зелен чай, джинджифил и куркурма.

Базираната в Лос Анджелис компания продава също бутилирано кафе и натурални сокове, като всичките й продукти са с ниско съдържание на захар, без млечни продукти и добити по етичен начин.

Първата компания на Стелтенпол е създадена във време, когато натуралните и органични храни са новост, но днес секторът е добре установен с продажби на стойност 69 млрд. долара само в САЩ през миналата година.

Големите компании за храни също така губят пазарен дял за сметка на по-малките, които предлагат повече занаятчийски, нишови продукти. Califia вече има продажби на стойност над 100 млн. долара на година и е водеща марка при бутилираните кафета в САЩ.
Но Стелтенпол твърди, че големите корпорации са стъпили на пазара на органични храни и малките компании като неговата са изправени пред конкуренция. „Те имат много по-добра снабдителна верига, разпространение и маркетинг. В момента ние сме просто мушица на гърба на слон“, допълва той.

Стелтенпол попада в бизнеса с напитки случайно, след като учи в Creative Music Studio, известно музикално училище в Ню Йорк, в края на 70-те години. Заедно с двама приятели той се мести в Санта Круз, Калифорния, в преследване на слава и пари с авангардната им джаз група The Stance. Но бързо остават без пари.

Повече четете ТУК

Водещи новини

Още новини