Шведската компания Koenigsegg кове бъдещето на автомобилните двигатели.
Това е фирмата, която даде повече от 1000 конски сили на суперавтомобил със безстепенна скоростна кутия. Там се намират инженерите, които могат да бъдат единствената конкуренция на гиганти като Bugatti. И докато всички са фокусирани върху суперколите им, дъщерната фирма FreeValve показа първия двигател, който няма да разполага със разпределителни валове. Шведската компания се стреми да премахне ремъците, замествайки всичко с пневматична задвижваща система във всеки клапан, която отговаря за отварянето им, а затварянето става в следствие на въздушното налягане в малкия вграден "амортисьор" на всеки от тях.
Системата наистина изглежда сложна и малко по-различна от всичко показвано до този момент, ала би помогнало за по-лесното деактивиране на някои цилиндри.
Прочети повече тук: