Мексикански бизнесмен печели милиони от детски труд. Колкото и ужасно да звучи обаче, всъщност зад това се крие една добра и забавна инициатива, в която хлапетата се включват с желание. Просто защото всичко е игра, която ги учи на нещата от света на възрастните, пише "Новинар".
Като малък мексиканският предприемач Хавиер Лопес Анкона мечтаел да бъде президент. Може да се каже, че мечтата му е изпълнена, защото сега той е президент на компания, която притежава редица тематични паркове, в които децата играят избрани от тях роли и печелят от това да бъдат лекари, пожарникари или пък пилоти. Парковете, наречени „Кидзания“, представляват миниградове, в които децата работят по подобие на възрастните, печелят измислена валута, говорят на уникален език и спазват определени правила, а накрая харчат спечелените пари за играчки или забавления в парка.
Разликата с истинските градове е, че там всичко е на две трети от нормалните си размери, за да пасва по-добре на децата.
Хлапетата могат да избират между десетки професии – от боклукчия, до пожарникар и зъболекар. Могат да работят в театър, да се превърнат в пилоти, да въртят ресторант или да станат радиоводещи, като за всичко разполагат с приспособена за тях техника или тренажори.
Впрягането на деца в работа от 9 до 5 се оказало учудващо печелившо, като Анкона вече притежава 21 тематични парка в 18 страни. Всеки един от тях е посетен от милиони хора, а годишният оборот на фирмата е 400 милиона долара. Общо 11 хиляди души работят за компанията.
Въпреки че много родители приветстват идеята децата им да видят сами как се случват нещата в света на възрастните, парковете имат и своите критици. Основната причина за негативните мнения е, че Анкона залага на корпоративните марки – децата не просто работят за авиокомпания, а за „Американ еърлайнс“, не просто правят пици, а правят пици за „Доминос пица“.