Все по-голяма трудност е за хората да помнят данни, защото отговорите са на един клик разстояние. Това показва проучване на лабораторията Касперски, цитирано от dailymail.co.uk. "Дигитална амнезия" е терминът, който учените използват, за да обяснят практиката човек да забравя информацията, защото вярва на дигиталното устройство, което натрупва и помни данните вместо него.
"Резултатите разкриват, че "Ефектът Гугъл" излиза извън фактите онлайн и включва важна лична информация", заключават учените след изследването си.
Много от консуматорите били направо щастливи да забравят или да рискуват да забравят информация, която те лесно могат да намерят – или преоткрият в мрежата. Като пример за тези заключения служи фактът, че при хората на възраст 45 г. и нагоре е по-вероятно да намерят отговорите в мрежата, отколкото да запишат факта или да изберат да го забравят, след като веднъж са го използвали.
91 %от участниците в проучването казват, че използват интернет като едно разширяване на мозъка си. 44% пък твърдят, че техният смартфон им служи като памет – всичко, което трябва да помнят, е просто в джоба им.
"В много общества благодарение на достъпа до интернет хората се чувстват толкова стабилни, както при наличието на електричество или течаща вода , е оценката на д-р Катрин Милс, работеща в институт по когнитивна невробиология University College London.
"Би било интересно да се изследва дали индивиди, които са на места, където не може да разчитат на интернет, изпитват по-голяма необходимост да помнят свързващи детайли или факти, или имат различен поглед върху достъпа до информация.