В близко бъдеще ще има все по-сегментирани по-компетентност длъжности, насочени към социалните мрежи, това прогнозира блогърът и ПР специалист Бисер Вълов.
Вълов работи от 4 години в агенция APRA Porter Novelli, като настоящият му пост е "Мениджър нови медии". Отговаря за дигиталните услуги на агенцията, обединени в звеното APRA Digital.
Ако преди време не съм си и представял, че днес ще опростявам същността на отговорностите си с думите „работя фейсбук и социални медии”, то в бъдеще ще има все по-сегментирани по компетентност длъжности, насочени към отделните социални платформи в онлайн пространството, предполага блогърът.
Комуникациите сами по себе си не са се променили чак толкова. Промяната преди всичко е в бързината и по-личното общуване. Ако в еволюционния си процес маркетингът е преминал през етапите на размяна на послания един към един, един към няколко и един към милиони, то през двадесет и първи век сме свидетели и участници в относителен рестарт на процеса, обяснява експертът.
На компаниите им се налага да подновят личното общуване един към един, защото в противен случай се държат неадекватно спрямо средата. Хората са в социалните медии, за да споделят, да се забавляват и да водят диалог, а не за да слушат едностранна пропаганда, „изпъстрена” с рекламни послания, отбелязва Вълов.
Най-разумно е винаги да се отделя достатъчно време и внимание за определяне на целите и проучване кои методи на дигиталния маркетинг биха били най-релевантни в конкретната ситуация, съветва той. Ако тези етапи се пропуснат, почти сигурно е, че всички останали усилия ще са напразни и хаотични.
Днес в интернет разполагаме с достатъчно инструменти за измерване и откриване на необходимите ни данни, за да може всеки, който отдели време за търсене, да открие необходимите му отговори. След това е по-лесно – в България вече има достатъчно компетентни консултанти по дигитален маркетинг и комуникационни специалисти, които да измислят качествени кампании, обяснява Вълов.
На непрофесионалисти, които сега навлизат в работата със социални медии, той препоръчва да се заредят с търпение и да отделят достатъчно време, за да се учат от чуждия опит.
А когато изградят увереност, че могат да се справят с най-опасните страни на комуникацията в социалните медии, да имат смелостта да експериментират. Няма как да се отличим и да оставим следа, ако крачките ни винаги попадат във вече оформените стъпки на тези преди нас, смята експертът.
Вълов е един от лекторите, които ще говори на семинара Digitex 2011. Неговата тема е „маркетинг на харесването”.
Ще опитам да представя с практически примери и наблюдения от опита ми каква е разликата между компаниите, които са лидери в социалните медии и тези, които действат според традиционните разбирания за маркетинг и не успяват да постигнат завидни резултати. Сам по себе си „маркетингът на харесването” отново не е съставен от качествено нови инструменти или начини за общуване.
Той е по-скоро една добра „рецепта”, която трябва да се приспособява към различните вкусове. Има причини за превръщането на някои брандове в култ от феновете им и аз ще говоря именно затова, споделя ПР експертът.