-
13 май 2011 18:28
- 3913
- 2
Има шест групи потребители във социалните мрежи, сочат обобщени данни от изследване сред 103-ма души на възраст между 30 до 50 години в София и страната.
Те бяха представени на пресконференция от Диана Бакалова от Института за изследване на населението и човека при БАН.
Изследването е част от проект на млади психолози и не е представително, но показва тенденциите, уточни тя.
По думите й първата група са "консервативните потребители", чиято цел е чрез общуване в социалните мрежи да възобновят свои стари контакти, но не и да търсят нови.
Втората група е на "пасивните потребители", ангажирани предимно да разглеждат чужди профили.
Целта им е да намерят своето място, като се сравнят с другите хора, чиито профили разглеждат - това е т.нар. "социално сравнение", посочи Бакалова.
Третата група потребители са "екстравертните", които са едни от най-активните в социалните мрежи. Те са най-отворени за нови контакти и използват за това всички приложения на "Фейсбук".
Четвъртата група е на т.нар. "професионалисти" - журналисти, хора на изкуството, политици и известни личности. Те са изключително ангажирани с това "да си правят реклама в Мрежата и да имат 24-часов активен профил", обясни психологът.
Тези потребители или сами поддържат виртуалните си контакти, или специално наети техни сътрудници обновяват профила им. Целите им са по-различни от тези на обикновените потребители и са по-комерсиални.
Потребителите от тази група имат и много социални контакти, но те целят с тях да набират привърженици или да "търсят публика и аплодисменти". Тези потребители имат стотици или (дестки) хиляди контакти.
В петата група потребители попадат т.нар. "фалшиви потребители" - те поддържат по един или по няколко фалшиви профила в мрежата. Много често те имат само фалшиви профили, а някой от тях имат и реален.
Чрез тях, според психолога, те манипулират и тормозят други потребители - близки, дори и непознати.
Психолозите предупредиха обаче, че и родители се регистрират с фалшиви профили, за да следят с кого имат контакти децата им.
Последната група е на "креативните потребители", хората в нея се стремят да влагат творчески елемент при общуването си в Мрежата, заяви Бакалова.
Според нея тези хора са "чувствителни към обратната връзка, която получават, а до известна степен са и нарцистични".
Последвайте канала на
Свързани новини
Коментари 2
ДобавиДобави коментар
Водещи новини
Пенсиите - с 11% ръст, токът - без драматично поскъпване
21 май 202414:50
Какви пенсии получават пенсионерите в съседните ни държави?
21 май 202413:54
Христо Иванов отговори на Пеевски: Следващо управление с него няма да има, всички лъжи ще излязат наяве
21 май 202415:23
Пеевски: Асен Василев искаше да е премиер след Мария Габриел, Христо Иванов – президент
21 май 202413:26
Инцидент с автобус в центъра на София, има пострадали
21 май 202415:49
Пешеходката, блъсната от моторист в София, е в критично състояние
21 май 202415:34
След трагедията с починало дете в линейка: Летят заплахи към доктор
21 май 202413:17
Известен наш журналист е в неизвестност
21 май 202415:34
Новото гадже на Маги от "Ергенът" ѝ купи кола за 1 милион лева
21 май 202416:20
2014.08.07 | 12:23
2015.07.02 | 23:28