Фейсбук предизвиква ревност и неудовлетворение. Това сочат резултатите от проучване в Германия, цитирани от БНТ.
Германски учени установиха, че социалната мрежа носи повече негативи и злоба за потребителите си, отколкото приятно прекарване на свободното време и развлечение. Те са анализирали как Фейсбук се отразява на емоциите. Повече от една трета от анкетираните потребители на мрежата са признали, че се чувстват по-лошо, след като са били активни в нея.
Основна причина за спадането на настроението са ревността и завистта. Особено силен такъв ефект имат снимките от почивка и купони, качени във Фейсбук. Социалната мрежа създава много илюзии, грешни представи и изкуствени критерии за начин на живот. Това пространство бомбардира потребителите си със снимки и информация, от които изглежда, че всички други си живеят страхотно и безгрижно. Оказва се, че позитивните новини и успехът на "приятелите" не радват останалите, а по-скоро предизвикват завист.
Психолозите обясняват, че когато човек само наблюдава, а не участва във веселбата, е нормално да се почувства потиснат. От анкетираните 600 души тези, които само разглеждат, без да качват свои снимки, се чувстват най-лошо. Затова учените от Хумболтовия университет в Берлин и Техническия университет в Дармщат стигат до извода, че Фейсбук намалява общото задоволство от живота.