Датският производител на играчки "Лего" (Lego) отчете нарастване на продажбите си в целия свят през 2023 г., въпреки че на китайския пазар те са спаднали, предаде Ройтерс.
Общите приходи на "Лего" през 2023 г. са се повишили с 2 на сто до 65,9 милиарда датски крони (9,65 милиарда долара). В тази сума са включени и постъпленията на компаниите, които продават на дребно продукцията на датския производител на играчки.
Въпреки че световният пазар на играчки се е свил със 7 процента през миналата година, корпорацията "Лего" е постигнала ръст на продажбите от 4 на сто и е увеличила пазарния си дял. Това е станало благодарение на същественото им нарастване на пазарите в Централна и Източна Европа, както и в САЩ.
Главният изпълнителен директор на "Лего" Нилс Кристиансен посочва пред Ройтерс, че очаква "едноцифрен ръст" на продажбите на компанията през тази година.
През последните години датската корпорация е инвестирала значителни средства в разширяване на производствения си капацитет и в откриването на нови фирмени магазини. През 2023 г. са били открити още 147 търговски обекта на "Лего", с което общият им брой в целия свят достига над 1000.
Над 500 от фирмените магазини на датския производител на играчки се намират в Китай.
Компанията посочи по-рано, че сред най-търсените й продукти са конструкторите с цветни пластмасови детски кубчета, които са тематично насочени, като "Лего Междузвездни войни" (Lego Star Wars) и "Лего Сити" (Lego City).