Пловдивчанин успя да докаже, че EVN дискриминира клиентите си с различни тарифи за включване на прекъснат ток. Комисията за защита от дискриминация вчера реши, че дружеството е допуснало неравно третиране на Красимир Жеков и това трябва да бъде преустановено, като въведе равнопоставеност при различните си клиенти.
Младежът стоял 9 месеца без ток в апартамента си в жк "Тракия". През март Жеков бил изключен заради неплатена сметка от 75 лева. После платил, но отказал да брои 19 лева за повторно включване. Когато отишъл до Клиентския център на ЕВН, видял бележка, че за абонатите от "Столипиново" цената за повторно включване е 6,50 лева. Поискал да плати по-малката сума, но му било отказано. До блока му в "Тракия" трябвало да изпратят техници, което било разход, му обяснила касиерката.
За разлика от ромския квартал "Столипиново", където абонатите плащат едва 6,50 лева за повторно пускане на тока, същата услуга излиза тройно по-скъпо на останалите квартали в Пловдив. Причината е, че в "Изгрев" са монтирани дистанционни електромери. "Докато всички останали коректни абонати имат електромери с ограничени технически възможности", каза Красимир Жеков. Той поискал от дружеството и на неговото жилище да сложат електромер с дистанционно отчитане, но му било отказано. След това символично превел по банков път 6,50 за включване, но не получил услугата. Затова той подал жалба в Комисията за защита от дискриминация. Решението на комисията може да бъде обжалвано пред Върховния административен съд.
Пловдивчанин осъди Енергото за дискриминация
- 01.06.2011 | 09:45
- 2032