Предстои поставянето на 12 нови камери за следене на скоростта на автомобилите в София, съобщи общинският съветник Борис Бонев от "Продължаваме промяната - Демократична България" ("Спаси София") на пресконференция в Столичната община, заедно със заместник-кмета по транспорт Илиян Павлов и общинските съветници Симеон Ставрев и Димитър Петров. На нея беше представен отчет за свършеното за транспорта на София от новото ръководство на Общината, както и какво предстои.
София един от градовете с най-висок пътен травматизъм, посочи Бонев. По думите му, много често подобряването на пътната безопасност е свързана с мерки, които не са особено популярни - като изграждането на "острови", които стесняват пътните платна и затормозяват движението на автомобилите. Това обаче означава по-ниска скорост и съответно - по-нисък риск от пътен травматизъм, подчерта Борис Бонев.
Той каза, че камера за следене на скоростта вече е поставена на бул. "Черни връх". До седмици Столичната община ще изгради инфраструктура за поставянето на камери на булевардите "Александър Малинов", "Сливница", "Цар Борис Трети", информира Бонев. Скоро предстои да бъде монтирана и втора камера на Околовръстното шосе, обяви общинският съветник.
Бонев информира, че през миналата седмица с Илиян Павлов и кмета Васил Терзиев са имали среща с министъра на вътрешните работи, пред когото са поставили категорично нуждата от повече стационарни камери за контрол на скоростта, повече мобилни камери и най-вече за много повече екипи на полицията на територията на София. Град с милион и половина души население с толкова малко полицейски екипи на терен, трудно може да бъде контролиран, каза Борис Бонев.
Относно паркирането общинският съветник отбеляза, че процесът по проектиране на паркинги изисква голяма подготвителна работа. От началото на мандата сме прегледали 300 имота в кварталите на София, анализирали сме дали са подходящи за строителството на паркинги, съобщи Бонев. Подходящите терени, върху които могат да се изградят паркинги, са общо 15, като процедурите за проектирането вече се подготвят, каза общинският съветник. Той посочи, че Столичната община е защитила 400 000 лв. по програма на Министерството на регионалното развитие за инвестиции в градовете, за проектирането на първите седем от тези 15 паркинги. Нашата амбиция е по това време догодина поне първият от тези квартални паркинги да бъде във фаза на активно строителство. Става въпрос за кварталите "Младост", "Люлин", "Обеля" и "Овча купел", каза Борис Бонев.
Междувременно се строят буферни паркинги, допълни той. На метростанцията в ж.к. "Левски" по третата линия на метрото паркингът е в напреднала фаза на строителство. Очакваме съвсем скоро да бъдат обявени обществените поръчки за довършването на буферния паркинг на метростанция „Сливница“, за който има осигурени средства в капиталовата програма на Столичната община, както и за изграждането на буферен, многоетажен паркинг в ж.к. "Младост" 3, където всички процедури са завършени и се чака провеждане на обществена поръчка, каза Борис Бонев.
Има забавяне в Столичната община на обществените поръчки, заради смяната на част от ръководството на цялата общинска дирекция. Бонев изрази надежда забавените обществени поръчки скоро да бъдат публикувани. За тях има пари, осигурени в бюджета, наша отговорност е по-бързо процедурите да бъдат приключени, посочи той.