Една от причините транспортният бранш да настоява България да има еврокомисар с ресор транспорт е възможността да вземе този сектор, колкото и минимална да е тя. Това обясни пред БНР Димитър Димитров, изпълнителен директор на Камарата на превозвачите в България, която излезе с официална позиция по темата.
В последните години прословут стана пакет "Мобилност". В сектор "Транспорт" предстои и една от най-големите трансформации – зелена сделка, декарбонизация, ограничаване на двигателите с вътрешно горене, посочи като аргументи Димитров.
Това би било възможност за защита на националния ни интерес, смята той.
Димитър Димитров обаче отчита незаинтересованост по темата с българския еврокомисар. Той напомни, че до 30 август страната ни трябва да оповести кандидатура.
"Много сме закъснели и апелираме всичките тези циркове в родната политика да бъдат загърбени поне по темата за еврокомисар", коментира Димитров.
Димитров декларира, че транспортният бранш няма предвид конкретно лице и няма лобистко законодателство, което би желал да прокара, но допълни, че разполага с експертиза.