Експресна излетна линия, обслужвана с двуетажни автобуси, която трябва да превозва столичани до БАнкя само за 44 минути е блокирана от страна на "Спаси София". За това сигнализираха в социалните медии общинският съветник Карлос Контрера и експертът Марио Евстатиев, които са автори на идеята.
"Линията е разкрита с решение № 860/14.09.2023 г., а пускането и се забави поради необходимостта от кадрова и техническа обезпеченост. Със свое становище на 25 април тази година, столичният автотранспорт потвърди тази обезпеченост и следваше заместник-кметът Илиян Павлов да парафира заповедта за въвеждането в експлоатация на линията. Това обаче на инат не се случи с различни хватки и заповедта продължава да стои на бюрото на зам. кмета." информират още Контрера и Евстатиев.
Линията с номер Х43 следва да се движи в почивни и празнични дни на всеки час от 10:30 до 17:30 в посока Банкя и от 11:30 до 18:30 в обратна посока. Пътуването ще отнема 44 минути и ще става с всички валидни превозни документи, издавани от Центъра за градска мобилност. Експертите са разработили и синхронизирано разписание между линии Х43 и Х50, давайки възможност жителите на Дружба и Младост да се придвижат до Банкя за по-малко от 1 час, респективно и по същия удобен начин да се върнат обратно.
Контрера и Евстатиев вече са внесли предложение за атракционен превоз със същото разписание и маршрут, който да се изпълни на 5 и 6 май по случай Великден и Деня на храбростта ако не е налична заповед за разкриването на линия Х43. Целта е да се осигури възможността за разходка до Банкя с обществен транспорт вместо с личен автомобил и да се покажат ползите от така приетия от Столичен общински съвет маршрут.
Идеята за система от експресни излетни линии, обслужвани с двуетажни автобуси стартира през пролетта на 2023 година, като на база на проведени тестове и задълбочени анализи, през февруари тази година бяха доставени четири автобуса от Берлин, с които да бъдат поети част от линиите. Внесен е доклад за доставка на още седем броя, с които трябва да бъдат обхванати и други линии с туристически характер, както и да се разкрие и другата приета с решение на СОС линия - Х40, която ще ни води за 20 до Националния исторически музей.