Георги Гвоздейков разкри защо реши да остане министър и какво му коства това

Кадър: БТВ
share

През времето докато бях министър в кабинета „Денков” успях да подредя добър екип и с него да покажем резултати, поради което нямам намерение да сменям някой от екипа си. Екипът е добър, продължаваме да работим. Понякога в живота трябва да се вземат тежки решения. Предвид ситуацията, в която е изправена страната аз избрах да подходя държавнически и да постъпя отговорно спрямо обществото. Поех този риск да остана в служебния кабинет. Това заяви министърът на транспорта и съобщенията в служебния кабинет „Главчев“ Георги Гвоздейков в предаването „Лице в лице” по БТВ.

Всичко по темата:
Скандалите в политиката, краят на 49-то НС и служебният кабинет 907

„Получих обаждане за среща с г-н Главчев. Изложих пред него каква е ситуацията в Министерство на транспорта, какви са предизвикателствата и какво трябва да се направи. Той ми предложи да остана”, разкри той.

„Политиката е инструмента, който трябва да прави добро за хората и да се постига благоденствие. В сектор „Транспорт” има изключително важни проекти, свързани с модернизацията на железопътен транспорт, които се реализират по Плана за възстановяване и устойчивост. Те вече закъсняват, а е важно през април и май да проведем всички процедури докрай, за да можем да спасим проектите на стойност над 1,5 млрд. лева. Те ще модернизират доста голяма част от железопътния транспорт”, подчерта той.

Кирил Петков изключи Гвоздейков от ПП, приел да бъде служебен министър

„България трябва да получи нови влакове. Това трябва да се случи до август 2026 г. Срокът вече е твърде кратък. Миналата седмица бе избран изпълнител за двуетажните влакове и трябва да бъде подписан договор. Тази седмица трябва да бъдат отворени офертите за доставка на 35 мотрисни влака и трябва да бъде довършен процеса по избор на изпълнител и сключване на договор, както и да се проведе процедура по 20 други нов тип влакове. Ако това не се случи, България няма да изпълни мечтата си да модернизира железопътния си транспорт”, предупреди Гвоздейков.

„Това са строго специфични процеси, които ние се опитваме от 10 месеца да вкараме в някакъв правилен път. Този план е стартирал през 2022 г. и вече две години, ние не можем да стигнем до финала. Точно започнахме да реализираме тези цели. България и българските граждани заслужават железопътния транспорт да бъде модернизиран. Това е цената, която аз трябва да платя, освен това имам морален ангажимент към хората. Ние категорично ще следваме тази посока. Да, рискувах, но съм чист пред съвестта си, защото работата на политиците е да вършат работа за обществото”, увери министърът на транспорта.

„Кирил Петков е човекът, който ме покани за министър в правителството на акад. Денков, затова бях морално отговорен да му кажа, че съм получил покана за разговор. Разговорът между нас беше доста емоционален. Аз направих всичко възможно да изложа моите мотиви и решение. Останах неразбран. Кирил Петков е лидер на партия и гледа процеса от съвсем друг ъгъл. Казах категорично, че това е моето решение и обясних защо поемам този ангажимент. Няма да чуете лоша дума от мен срещу Асен Василев и Кирил Петков. Всеки има право да тръгне по своя път. Ние тръгваме по два пътя, но имаме една обща цел – благоденствието на хората. Оставам в това правителство, за да довършим изключително важни процеси, които ще доведат до по-добър живот на хората”, подчерта Георги Гвоздейков.

Всичко по темата:
Скандалите в политиката, краят на 49-то НС и служебният кабинет 907

Водещи новини

Още новини