Богдан Милчев: Сегашният регионален министър е еманацията на корупцията в България

Novini.bg
share

Всички министри на регионалното развитие прехвърлят отговорности на следващите и всеки оправдава себе си през другия. Сегашният министър и министерството му се превърна в еманацията на корупцията в България. Това заяви председателят на Института за пътна безопасност у нас инж. Богдан Милчев на среща с експерти на тема „Безопасни ли са пътищата у нас“, на която не присъства сегашният служебен регионален министър.

„На 28 февруари се свързах с министър Иван Шишков. Тогава той иззе проби от Северната тангента. Разказах му за идеята ни да се съберем всички заедно и да разберем истината за българските пътища. Неговият отговор: „Ще дойда, дано и другите дойдат“, самодоволно потриваше ръце. Какво се случи между 28 февруари и 10 март, господин Шишков, че вие вчера ни уведомихте, че сте се уплашили?“, попита той и показа снимка на чат, за който твърди, че е кореспонденцията между него и министъра.

„Той не знаеше, че сме в политическа кампания. Той не спира да е в политическа кампания откакто е министър, но изведнъж се притеснява, че тези, които са тук, може и да не станат депутати“, каза още той.

„Няколко дена след вземането на пробите арестуваха собственика на една от най-големите строителни компании. Той обикаляше медиите да обяснява, че няма общо с този арест. Днес, ако той беше дошъл, въпросите, които щяхме да му зададем, не са тези, които журналистите му задават и го оставят да говори това, което си знае“, допълни той.

Милчев обяви въпросите, които, по думите му, „дават отговор защо министър Шишков се уплаши“. 

„Той ги знаеше, аз му ги изпратих“, допълни той и попита министъра: „Защо разрешихте използването на тунел „Витиня“ лява тръба, без да е назначена комисия, която да приеме извършените строителни работи? Колко срещи сте имали с Велико Желев? Знаем за една със сигурност, след 28 февруари. Защо ще се среща със собственици, при положение, че с предишни министри те нямаха желание да се срещат?“

Министър Шишков: Магистралите ни са като скъпи дънки - с много кръпки и малко дупки

„10 август бях в неговия кабинет, помолих министър Шишков: „Помогнете ни да вземем проби от четири пътища – Чирпан-Стара Загора, лот 1 на АМ „Хемус“, АМ „Европа“ и Ботевград-Видин.“ Той саботира този процес, не ни предоставиха документите, защото не сме експерти“, сподели още той.

„Защо управляваното от Вас МРРБ продължава да не работи прозрачно? Той обеща да качва в реално време на сайта на АПИ всички възлагания за ремонт на пътищата. От април месец миналата година нищо не е качвано. Защо се предоставят аванси на фирми, които се разследват за вече получени финанси?“, продължи той.

Към бившия регионален министър Николай Нанков той зададе въпросите защо качеството на пътищата у нас е такова, каквото го виждаме всеки ден, както и дали смята, че има корупция в МРРБ.

Нанков отвърна: „Изборите ще минат, проблемите обаче остават.“

„Качеството на пътищата не е това, което се очаква и каквото трябва да бъде в една европейска държава – като изграденост на инфраструктура, като начин на поддръжка, както например е в Унгария. от съвестко време наредбата за пътищата не беше пипната. Едва 2017-2018 г. се приеха двете наредби по немски модел. Проектираха се пътищата до 2017 г. по старите норми“, допълни още той.

"От 1 април нашите пътища остават без пътна поддръжка. Утре дупка няма да може да се запълни с механични кърпежи. Защо ли? Защото безсрочно бяха прекратени договори за ремонти и поддръжка", заяви още той.

Бившата регионална министърка Виолета Комитова също заяви: „Канех собствениците на строителни фирми, защото многократно фирмите стачкуваха срещу мен. От Нанков получих следното наследство: докато те бяха на власт, беше разпределен бюджетът на АПИ от 200-300 млн. лв. за поддръжка на пътищата и бяха дадени възлагания от министъра тогава, който е от ГЕРБ, за още милиард и половина. Фирмите работеха по тях и искаха от мен пари. Многократно обяснявах, че бюджетът е гласуват през 2020 г. и не мога да променя това. Обаждах се на фирми да спират работа, защото ще фалират. Разбрах, че специално изпращат фирмите срещу мен, ще работят без осигурен бюджет на АПИ, и след многократни стачки о ставки на Комитова разбрах, че няма да се разберем и поканих собствениците на фирмите, но никой не се яви.“

„Собствениците на строителните фирми се държат надменно, смятат, че министрите са никои и че нямат право да правят проверки, а само да им осигуряват пари. Това надменно отношение не го приемам, защото това е двустранен процес. Собствениците при мен не дойдоха“, допълни тя.

„Седем месеца чрез пропаганда се създаваше впечатлението, че всичко е разрушено. За това допринасяше госпожа Диана Русинова. Всеки не ме обвиняваше, че аз съм виновна – от вчера съм министър, а вече съм съсипала пътищата. Русинова рязко намали активността си през изминалата година и изчезнаха дупките – всъщност тя е била купена от министър Караджов“, коментира още тя.

Водещи новини

Още новини