-
08 март 2023 10:27
- 400
- 2
Големият проблем в строителството и нередностите в целия пътен сектор е в начина на възлагане и контрол на строителството на пътищата. Това съобщи регионалният министър Иван Шишков.
"Няма как да не се съглася с тези твърдения като виждаме, че участъци, построени преди 5-6 г., са в лошо състояние. Проблемът не е само в проектирането, но и в контрола", заяви експертът от Европейския център за транспортни политики Диана Русинова в студиото на "България сутрин".
Тя е категорична, че трайно остава усещането, че при строежа на пътища се пести и има неадекватно поддържане.
"Всичко се случва, защото може. Никой в България не се трогва, че нещо не е проектирано правилно, че се краде. Само Европейската прокуратура реагира. В България единственият критерий през последните години стана този за най-ниска цена. Другият - оценка на техническото предложение, също е хлъзгав", добави Русинова.СВЪРЗАНИ
Още през миналата година са дефинирани 5 основни проблема, свързани с некачествените пътища в страната, обобщи председателят на УС на Научно-технически съюз по транспорта инж. Ясен Ишев.
"Нашите пътища се амортизират толкова бързо, защото имаме остаряла нормативна база, която изчислява пътните конструкции. Тя е от 1987 г, с последна редакция от 2003 г. Второто е товарите, които изчисляваме, те са с около 40% по-високи. Автомагистралите се изчисляват за 11,5 тона на ос, в момента минават над 15 тона на ос. Нашите пътища не се строят качествено и при спазване на технологията, има занижен контрол и няма адекватно поддържане", заяви инж. Ясен Ишев пред Bulgaria ON AIR.
Експертът е категоричен, че е нужна законодателна промяна. Също и, че критерият "най-ниска цена" не е най-добрият. Препоръча да се проверяват търговете и кой ги печели.
"Виждаме, че едни и същи изпълнители са на големите инфраструктурни обекти и качеството не е добро. Надзорът няма ангажимент да ходи и да проверява как са вземани пробите. Ако това се въведе, дано в тази посока да се подобри качеството", коментира инж. Ишев.
Диана Русинова съобщи, че са направени щателни проверки на пуснатия за движение тунел при столични квартал "Люлин".
"6 проби са взети от тунела, всяка една шахта сме я измерили, нито една не тропа. Денивелацията е до 2 см, шахтите са изградени с много старание, надзорът там, ако сега го повикате, ще каже какво е правено в това съоръжение. Огледахме и за течове, имаше и такива спекулации, огледахме осветлението със специален уред, светлоотразителност на маркировка и знаци. Надзорът там си е свършил работата. Той трябва да е барометър за състоянието на ремонта и когато има проблем да се намеси", заключи Русинова.
Последвайте канала на
Свързани новини
Усик постигна нещо невиждано от 25 години в бокса с успех над Фюри
Ще успее ли Черно море да си върне второто място срещу разклатения Лудогорец?
Манчестър Сити или Арсенал ще вдигне титлата на Англия?
Предпоследният кръг в Ла Лига ще отговори на много въпроси
Верстапен излиза за трета поредна победа на "Имола", но дали ще я постигне?
Бърз обрат зарадва Левски на "Лаута"
Коментари 2
Добави2023.03.08 | 11:17
Добави коментар
Водещи новини
Днес в Сливен ще се състои епархийски избор за нов митрополит
19 май 202407:31
Зеленски: Русия никога няма да завладее нашата страна и народ
19 май 202406:14
ISW: Украйна е в неизгодно положение
19 май 202406:20
Украйна съобщи за атаки с дронове срещу цели на много места в страната, включително Киев
19 май 202406:33
Руската армия е отблъснала ракетна атака срещу Севастопол
19 май 202406:26
Москва: Посещението на Путин в Китай е съдбоносна стъпка за планетата
19 май 202406:49
Пропалестински протести във Вашингтон: "Няма мир върху открадната земя!"
19 май 202406:57
Собствениците на оръжие официално подкрепиха Тръмп, той: Вие сте гръбнакът на Америка
19 май 202406:40
Времето в неделя
19 май 202406:08
2023.03.08 | 11:53