1/3 от пътя на Северната скоростна тангента липсва. Този материал не е вложен в асфалтовата настилка. Предвиденият асфалт е за 20 см, но явно са се видяли много на изпълнителя и така са станали малко под 14 см. Това коментира в сутрешния блок на NOVA регионалният министър Иван Шишков във връзка с проверките и взетите вчера проби от пътя на Северната скоростна тангентна в столицата.
По думите му проверките на регионалното министерство относно качеството на пътищата в страната констатират всеки път почти едно и също – между 25 и 30% от асфалта липсва.
Поради тази причина не е чудно, че след 7-8 години нови магистрали придобиват окаян вид и се налага основен ремонт. Тепърва ще се изчислява колко пари липсват заради пестене на строителни материали, обясни ресорният министър.
Той добави, че на АМ "Хемус" в отсечката от София до Яна също липсва асфалт, а в земната основа е била намерена шлака, което означава, че в нея е бил положен друг материал, а не този, който е трябвало да се сложи по проект.
Министър Шишков призна още, че е останал изненадан от мащабите на липсващите материали за родните магистрали, и обяви, че ще се наложи да дадат съвместна пресконференция с вътрешния министър по темата.
За жалост всички ще платим ремонта на тези магистрали, тъй като парите ще дойдат от държавния бюджет. Просто магистралите ни започват да се разпадат на седмата или осмата година, а някои и на шестата, каза Иван Шишков.
Регионалният министър съобщи, че проблеми са били открити и на столичната улица "Граф Игнатиев" и на жълтите павета.
В случая с жълтите павета няма кражба, а недобре подбрани материали. Ситуацията при "Граф Игнатиев" е малко по-различна и там ще разследва Европейската прокуратура, уточни той.