Само тази проверка ни отне една седмица. След катастрофата възложих проверка и получих резултатите след седмица. Получихме изискване от прокуратурата да извършим проверка на този участък и на северната тангента. Това заяви регионалният министър Виолета Комитова в студиото на сутрешния блок на NOVA.
По думите ѝ проектната скорост на пътя е 90 км/ч: „Аз до онзи ден също мислех, че това е магистрала „Струма“. Няма как да го знам преди да се запозная с всички документи“.
Тя беше категорична, че скоростта не е причината за тази катастрофа. Тази отсечка е била обикновен междуградски път: „Скоростта е функция на наклоните, затова при магистралите има изискване за по-полегати наклони. Това е много натоварен път. С просто око виждам хубав път, но не можем да хванем наклоните“.
„Трябва да имаме системна инспекция на пътищата. На базата на тези доклади трябва да предприемаме действия със средства от бюджета“, допълни още.
От проверката е установено, че отсечката не е магистрала, нито скоростен път: „Качеството на настилката е доста добро. Злощастната мантинела е по норми от времето на строене“.
Тя каза, че АПИ е предприела действия по проверка. През април месец е възложено на фирми да положат маркировката. Според нея е важно да се споменат метеорологичните условия като причина за катастрофата, както и състоянието на водача.
„Пътната безопасност е сложно понятие. Много натрапчиво в медиите някои експерти говориха, че става въпрос за многофакторен анализ. Много са причините и след като се анализира катастрофата ще се разберат. Някои обаче внушиха, че катастрофата е станала заради маркировката“, категорична беше Комитова.
По думите ѝ имаме огромен проблем с товарни камиони-убийци, защото нямат спирачки: „Борим се как да хванем товарните камиони“.
„Виждам търговия с пътна безопасност“, завърши тя.