Смятаме, че трябва да се намери разумен подход. Това е възможно, стига да има яснота за това, което се случва. Въпросът за оставката е минал. Това заяви инж. Илиян Терзиев, председател на Управителния съвет на КСБ.
„Ние разделяме нещата на две – екшън план за тръгнали и развиващи се договори и това как да продължим в дългосрочен план. Доставките се бавят. Поемат се ангажименти за доставка, но не се знае нищо“, допълни той. По думите му най-лошото строителство е незавършеното.
„Трябва да се борим с това, защото то поглъща много пари от бюджета. Ние имаме обща борба за парите за текущ ремонт и поддръжка на пътища“, обясни Виолета Комитова.
„Имаме общи теми с КСБ. Искаме за избегнем понятието „ремонт на ремонтите“. Въпросът е как да стигне до решение за ефективно харчене на държавен ресурс“, допълни тя.
Първата точка като резултат от срещата между регионалния министър и КСБ е да се помисли върху средства за започнати строежи, за да няма недовършени такива.
„Ние сме поели ангажимент в много кратък срок да предоставим цифри. Проблемът е най-голям за тези проекти, които са до средата. Като по-дългосрочен план мислим механизми как тези проекти ще бъдат оценявани“, обясни председателят на КСБ.
По думите на Комитова най-големият риск е обектите да останат недовършени.
„Ние искаме такава система, при която цените да се компенсират. Сиреч инвеститорът да получава правдива цена. Трябва бързо да проведем конкурси и за обявим победителите в тях. Работата е страшно много, а капацитетът не е толкова голям“, завърши инж. Терзиев.