Борисов за новите локомотиви: Разликата със старите е като между "Москвич" и "Мерцедес"

Фейсбук
share

За първи път от 2006г. имаме нови електрически локомотиви. Те са по европейско финансиране. Около 920 милиона ще получим. Това съобщи в жива връзка от Фейсбук профила на премиера Бойко Борисов министърът на транспорта Росен Желязков.

За първи път от 1986 г. имаме нови електрически локомотиви. Това са доста години. 15 тона е локомотива. Успяхме да защитим процедурата. Около 220 млн. е европейското финансиране. До края на годината ще дойдат и нови вагони. Капиталовият трансфер е над 100 млн. Важно е да се движат паралелно с инфраструктурата, добави още транспортният министър.

Заедно с премиера Борисов обсъдиха новите локомотиви. Министър-председателят отбеляза, че ще има Wi-fi в новите влакове. Той се запозна с машинисти и служители на БДЖ. Те поясниха, че локомотивите са оборудвани с модерни системи за сигурност.

 

Борисов: Защо търсим начин, по който да избухне пак пандемията и да затворим всичко?

След това министърът и премиерът заедно с техническия персонал от БДЖ инспектираха самите локомотиви. Успяха да направят и пробна обиколка заедно с машиниста, като по време на нея тестваха системите за сигурност. Проверени бяха конвекторите и пожарната инсталация.

Изплатихме милиарди дългове. Ето ги новите локомотиви. Сто вагона, ще ги видим и тях. Изключително мощни, бързи, сигурни са новите локомотиви. Най-добрите в света. Важно е локомотивът да може да го изтегли до Варна или Бургас, а не още на първия баир да се запали. Разликата между новите и старите локомотиви е като между "Москвич" и "Мерцедес", отбеляза премиерът Борисов.

След като се повози в локомотива, премиерът Борисов инспектира и един от рециклираните вагони и отново подчерта, че БДЖ ще получи още сто такива.

Първият изцяло обновен локомотив на БДЖ вече пътува по железопътната мрежа

,,Рециклирането е три пъти по-евтино от закупуването на нов (вагон)'', уточни министър Желязков и напомни, че и във вагоните трябва да се пътува задължително с маска.

Без да предложим качество, не можем да очакваме хората да се качат и да пътуват масово с влаковете. Така беше с градския транспорт в София. Като станах кмет, най-младият тролей беше над 40-годишен, припомни премиерът Борисов.

Животът на рециклираните вагони е около 30 години.

 

Водещи новини

Още новини