Не се подготвя нов вариант на проект за този участък и това не е заявявано нито от Министерството на регионалното развитие и благоустройството, нито от Агенцията "Пътна инфраструктура", заяви министър Петя Аврамова в отговор на парламентарен въпрос за изграждането на автомагистрала "Струма" в участъка през Кресненското дефиле.
Аврамова припомни, че в средата на януари тази година българската страна е информирала Европейската комисия за решението си да оттегли формуляра за кандидатстване за финансиране на Лот 3.2 "Крупник-Кресна" от Кохезионния фонд на ЕС, подаден за одобрение през август миналата година.
Оттеглянето на апликационната форма не е нито оттегляне от проекта, нито се отказваме от европейско финансиране. То е свързано с изпълнение на препоръките на ЕК за намаляване на въздействието на увеличаващия се трафик върху околната среда, поясни Аврамова.
Продължава работата по участъка "Крупник-Кресна", като целта е да се отговори на приоритетите на новата ЕК и приетия наскоро от нея Европейски зелен пакт. ЕК приветства поетия от България ангажимент до края на 2020 г. да осъществи поредица от смекчаващи мерки, с които да намали въздействието върху обекти от Натура 2000 по съществуващия път Е-79, посочи министър Аврамова.
Продължава работата по избрания източен вариант на трасе Г10.5, за който има влязло в сила решение по ОВОС. Аврамова посочи, че този вариант е най-балансираното решение по отношение на околната среда, сигурността на жителите, както и от икономическа гледна точка.
Срокът, в който се смята, че ще бъде реализиран участъкът през Кресненското дефиле, е до средата на 2027 г., когато трябва да е готово новото платно в посока София и да е рехабилитирано съществуващото трасе в посока Кулата. Безопасността на хората за нас е най-важният приоритет, заяви Аврамова.