България засега няма да строи АМ „Струма“ през Кресненското дефиле заради биоразнообразието

  • 15 януари 2020 13:47

  • 5526
  • 8
България засега няма да строи АМ „Струма“ през Кресненското дефиле заради биоразнообразието
© АПИ (архив)

България оттегля апликационната форма за изграждането на автомагистрала „Струма“ през Кресненското дефиле, но продължава да разглежда проекта като приоритетен и не се отказва от него. Решението не го стопира, а ще ускори екипната работа на всички институции, ангажирани с разширението на единствения „тесен участък“ по направлението до границата с Гърция.

Днес българската страна информира Европейската комисия за решението си да оттегли Формуляра за кандидатстване за финансиране на лот 3.2 от Кохезионния фонд на ЕС, който беше подаден за одобрение на 9 август 2019 г. Институциите продължават работа по подготовката на апликационната форма с оглед на приоритетите в сферата на екологията на новата Европейска комисия, която вече представи своя Европейски зелен пакт.

Това съобщиха от пресцентъра на Агенция "Пътна инфраструктура".

 

77% от българите смятат, че е справедливо тировете и автобусите да плащат по-високи такси от колите



Решението е взето след задълбочен анализ, множество експертни разговори и специално допитване до обществено мнение, което категорично определя довършването на магистрала „Струма“ през Кресненското дефиле като изключително важно с оглед на пътната безопасност.

Българската страна винаги е била наясно с трудностите, свързани с опазването на природата в този участък, както и с необходимостта да се намери балансирано решение, отговарящо на екологичните и на транспортните цели. Предвид чувствителната от екологична гледна точка защитена зона, в която се намира отсечката между Крупник и Кресна, винаги са търсени най-добрите решения за неговата реализация като в процеса на подготовка през годините са разглеждани редица варианти за изпълнение на участъка от АМ „Струма“ през Кресненския пролом. На базата на всички извършени проучвания, избраният Източен вариант Г 10,50 в най-голяма степен отговаря на техническите, социално-икономическите и екологични изисквания. Въпреки това, за да е максимално прецизна относно въздействията на проекта върху видовете и местообитанията, които са предмет на опазване в дефилето, държавата ще пристъпи към определянето на специфични консервационни цели и мерки. За намаляване на въздействието върху обекти от Натура 2000 от съществуващия път E-79, Агенция „Пътна инфраструктура“ се ангажира до края на 2020 г. да изпълни поредица от смекчаващи мерки, а именно: модифициране на съществуващите водостоци, монтиране на двустранно разположена мрежа в банкета на пътя, монтиране на плетени мрежи за птици с височина 4 м върху тротоарите на големите съоръжения. За повишаване на пътната безопасност ще се анализира възможността за изграждане на видео система за наблюдение и система за информиране и пренасочване на трафика по обходни пътища и анализ за безопасното му поемане, както и подобряване организацията на движение в Кресненското дефиле.

По поръчка на Агенция „Пътна инфраструктура“ през декември м. г. Изследователски център „Тренд“ проведе национално представително социологическо проучване. За 78% от анкетираните „участъкът през Кресненското дефиле е опасен, а изграждането на магистралата ще повиши безопасността на пътуващите“. За 70% от анкетираните построяването на автомагистралата е важно за намаляване времето за пътуване. 18% от българите са на мнение, че АМ „Струма“ трябва да се довърши независимо, че минава през защитена зона, а най-голям процент – 40 на сто считат, че магистралата трябва да се довърши, но при пълна гаранция за опазване на биологичното разнообразие. 13% споделят мнението, че АМ „Струма“ не трябва да се довършва, защото минава през защитени територии. Едва 5% от анкетираните са на мнение, че автомагистралата трябва да се довърши по друг маршрут, дори това да е по-скъпо и за строителството и за поддържането ѝ след това.

Последвайте канала на

Десислава Станева
5526 8

Свързани новини

Коментари 8

Добави коментар
BG

2022.01.04 | 22:22

8
А ТИ ОТ КЪДЕ СИ ТОЛКОВА СИГУРЕН ЧЕ ПАРИТЕ ГИ НЯМА,ДА НЕ БИ ДА СИ БИЛ ТАМ ПРИ ТЯХ.

2020.01.15 | 23:08

7

Bravo Boiko! Nai setne razbra kolko e neblagodaren nashego brata Balgarina! Ti mu stroish, toi te pliuva!

A taka, neka BSP i DPS da ia dostroiat, nali se gotviat da upravliavat!

Neka da vidime kak i kolko kacestveno BSP stroi!

Neka EC im otpusne na tiah miliardite, koito se gotviat da pliackosat!




"приятел" на Харизанов

2020.01.15 | 16:26

6

В проекта,"ГРАФИЦИТЕ и СУМИТЕ били НЕОБМИСЛЕНИ или СГРЕШЕНИ"?! Българиоооооооооооооооооооооооооо!!! НАРОДЕ????

Минувач

2020.01.15 | 16:25

5

Варианта ,който остана е най скъп за подръжка.Десетки мостове и тунели.На върха на планината.Зимата вечно ще е затворено или кризисно.Ще стане като Витиня вечно някой мост или тунел в ремонт.

????

2020.01.15 | 16:14

4

А,да ли това е ИСТИНСКАТА ПРИЧИНА?????????????????????????????????

Замириса на посран гербер

2020.01.15 | 16:09

3

Парите за изядени и откраднати. Сериозно ли вярва някой , че тия катили от Герб са се загрижили за екосистемата . Източиха всичко и остана само да емитират дългове през няколко месеца , да бавят изкуствено фалита на държавата.

ГРАЖДАНИН

2020.01.15 | 15:21

2

ЩОМ СЕ ПОЯВИ ПРОЕКТ ЗА НОВА СКИ ПИСТА ИЛИ АВТОМОБИЛЕН ПЪТ ЕКОЛОЗИТЕ ВЕДНАГА СЕ ПОЯВЯВАТ,А КАТО СЕ ГОРЯТ ХИЛЯДИ ТОНОВЕ БОКЛУК ОТ ИТАЛИЯ ВСИЧКИ МЪЛЧАТ!

Обективен

2020.01.15 | 15:02

1

Това е положението... България клекна пред Зеления натиск от Запад... На тях им е лесно, нямат природа - имат индустрия, а за нас имате природа, следователно - без индустрия и магистрали..

Добави коментар

Водещи новини