Парламентът ще разгледа промени в Данъчно-осигурителния процесуален кодекс на първо четене, касаещи трансграничните данъчни схеми. Това предвижда седмичната проектопрограма за работа на Народното събрание.
Измененията са в съответствие с европейска директива. Със законопроекта се въвежда механизъм за предоставяне на информация за трансгранични данъчни схеми, при които съществува потенциален риск от избягване на данъчно облагане и за автоматичния обмен на информация за тези схеми между държавите членки.
Депутатите ще се занимаят и с изменения в Закона за платежните услуги и платежните системи, които ще бъдат подложени на първо гласуване. Голяма част от промените транспонират европейска директива. Други промени са свързани с осигуряване на възможност за допълнителна проверка при лицензиране или при придобиване на контрол върху участието в капитала на платежна институция, съответно дружество за електронни пари, за спазване на определени законови изисквания от лица, притежаващи под 10 % от капитала.
Част от текстовете са свързани уреждането на изискванията към защитните мерки, прилагани от платежните институции и дружествата за електронни пари, както и редът за разглеждане на жалби от БНБ и доставчик на платежни услуги.
Народните представители ще разгледат и промени в Закона за висшето образование на първо четене. Целта на предложените със законопроекта изменения и допълнения е постигане на система за висше образование, която да е способна да отговори на динамиката на обществените процеси при поддържане на необходимото качество на висше образование. Със законопроекта се насърчава развитието на всяка една от институциите за висше образование в сътрудничество и с активната подкрепа на държавата.
На вниманието на депутатите се поставя и първо гласуване на Закона за запасите от нефт и нефтопродукти. В законопроекта е поставен акцент върху актуализиране на позоваванията на европейски регламент за статистиката за енергийния сектор. С текстовете се въвежда определение за „нефтени продукти“ и нова редакция на определението за „брутни вътрешни доставки“, както и по-детайлното идентифициране на различните петролни продукти, които се включват при изчисляване на задължението за поддържане на запасите и при отчитане изпълнението на вече създадените запаси.