Красимир Каракачанов: Времето на бездействието за поддръжката на авиационната техника в Българската армия отмина

Булфото (архив)
share

Министерството на отбраната на Република България разпространи позиция на министъра на отбраната Красимир Каракачанов:

В изявление на „Демократична България“, изразена чрез г-н Велизар Шаламанов, се интерпретира темата с трагичния инцидент с вертолет Ми-17 отпреди повече от година и се повтарят познати политически клишета.

Тягостно е точно в деня на почит към починалите да ставаме свидетели на такива неуместни интерпретации, но заради доброто име на загиналите в инцидента пилоти и заради честта на мъжете в униформа, които с достойнство продължават да изпълняват своя воински дълг, съм длъжен да поясня следното:

„Демократична България“ в своята позиция говори за „опасна руска авиотехника“ и за „опасно малък брой на полетните часове“ за тренировъчни полети на летците. Това твърдение е добър пример за подмяна на причината и следствието. Истината е, че именно заради такъв тип дългогогодишно философстване и бездействие авиотехниката бе оставена без поддръжка и бяха драстично ограничени полетните часове.  Така че няма как един проблем да се лекува с още повече от същата политическа причина, която е породила този проблем.

Въпросната коалиция смята, че трябва да се обърнем към съюзниците по въпроса за „опасната руска авиотехника“. Очевидно за тази политическа сила е неизвестна безспорната максима, че една техника е опасна най-вече тогава, когато не се поддържа. Полша например има една ескадрила Су-22 от 18 самолета и две ескадрили МиГ-29 с общо 30 самолета. Този факт по никакъв начин не пречи на Полша да разширява военно-техническото си сътрудничество със САЩ, включително с увеличаване на броя на американските вооеннослужеци на полска територия и с преговори за закупуване на изтребители Ф-35. Словакия пък само преди дни обяви предстоящото сключване на нов договор с Русия за обслужване и поддръжка на изтребителите МиГ-29 на страната на стойност 100 млн. евро за следващите поне 4 години.

Очевидно е, че има източноевропейски партньори от НАТО, които не страдат от натегачески политически комплекси.  

Времето на бездействието относно поддръжката на авиационната техника в Българската армия вече отмина. Както е известно има заделени средства до края на годината за ремонт на вертолетната авиация, включително и Ми-17. Правителството отдели и средства за възстановяване на летателната годност на самолетите Су-25 и за запазване на придобитите отбранителни способности в периода до придобиване на новия тип боен самолет и достигане до оперативна готовност за неговото използване.

Може да се добави и увеличението на заплатите в системата на отбраната с по 10% в две поредни години, както и други положителни стъпки.

За мен като министър на отбраната и вицепремиер Българската армия е най-важна и е най-голямата ми грижа, докато за „Демократична България“ на първо място е да приветства гей-парадите и да се грижи за „правата на еднополовите двойки“.

Но самият факт, че улисани в многобройните си акции в подкрепа на гейовете, са намерили време да споменат и Българската армия – това е един наистина положителен факт.

В случай, че в бъдеще решат да покажат почит и към военнослужещите, напомням, че всяка година Денят на храбростта и празник на Българската армия винаги се пада на 6 май, Гергьовден.

 

Водещи новини

Още новини