След като станах министър на вътрешните работи се натъкнах на много тревожна статистика. Годишно над 1000 души загиваха по пътя. С много работа, контрол и информационни кампании намалихме жертвите наполовина.
Това заяви пред журналисти в Горна Оряховица председателят на ПГ на ГЕРБ и председател на Комисията по вътрешна сигурност и обществен ред Цветан Цветанов, цитиран от пресцентъра на партията. Той сподели своята увереност, че за да има по-голяма толерантност на пътя, трябва редовно да се провеждат информационни кампании както сред децата, така и сред родителите. „За да се намалят жертвите по пътищата, трябва да се промени манталитетът на водачите. Ако информационните кампании обхванат достатъчен брой ученици и до тях стигнат правилните послания – след като завършат образованието си и станат пълноправни шофьори те ще бъдат по-толерантни и разумни“, отбеляза Цветанов.
„Не може при всеки инцидент на пътя да се вини държавата. Каква вина носим ние, ако родители предоставят семейния си автомобил на своето 18-годишно дете, което отскоро има книжка, и то предизвика ПТП. Да не говорим, че по закон младите шофьори известно време трябва да сядат зад волана само с придружител“, подчерта председателят на ПГ на ГЕРБ. Той бе категоричен, че държавата има отговорност да поддържа добро състояние на пътната инфраструктура, да строи магистрали, да облекчава трафика както в градовете, така и между различни населени места. „Впечатление прави, че българинът става доста по-отговорен и толерантен на пътя след като премине границата. В Западна Европа санкциите са доста сериозни и там няма компромис. Неслучайно ние искаме сега да има по-сериозен видеоконтрол и поредица от камери на даден път да отчитат средната скорост на автомобилите“, коментира той. Според него ефективните присъди при участие в ПТП с жертви имат също превантивен ефект върху водачите.
Цветан Цветанов, който говори пред медиите непосредствено преди концерт срещу агресията на пътя, оцени високо усилията на младите хора от Сдружение „G.O., Wake up!“ да бъде изграден полигон за обучение по пътна безопасност в Горна Оряховица и подчерта, че трябва да се търси опцията подобни проекти да се финансират и от Фонд „Пътна безопасност“. Той обясни, че докато е бил вътрешен министър е направена законова промяна, с която е било регламентирано 50% от глобите да отиват за информационни кампании, целящи да допринесат за по-голямата толерантност на пътя.