Под пакет "мобилност" се разбират няколко законопроекта, които ЕК направи миналата година. България винаги е била силна в превозвачеството и търговските операции. Българският транспортен бранш се възползва много добре от членството ни в ЕС. Всички камиони са нови и отговарят на последните европейски стандарти.
Това разкри в сутрешния блок на БНТ министърът на транспорта Росен Желязков. "В предложенията в пакет "мобилност" виждам един протекционизъм. Тук няма разделение на Изток-Запад, а на централни и периферни държави в ЕС. Подкрепят ни държави като Португалия, Ирландия. За нас е много важно да отпадне идеята за прибиране на шофьора. Идеята на протеста на 10 януари е да покажем, че всички страни, които сме засегнати, сме солидарни и ще отстояваме правата си. Иначе българският транспортен бранш ще трябва да изнесе бизнеса си", каза още Желязков.
"Предприемаме всички необходими промени за БДЖ. Започнахме от главата и от вчера "БДЖ - Пътнически превози" има ново ръководство. Трябват реформи. Изпълняваме задачите една по една. Тази година трябва да обновим подвижния железопътен състав, като говоря и за нови локомотиви, и нови вагони. Трябва да спрем и течовете в БДЖ. Надявам се до 5 години да имаме една модерна железница", завърши транспортният министър.
Росен Желязков коментира и казуса, при който български кораби са заплашени да бъдат задържани на либийски пристанища заради съдебен спор за собствеността на либийски танкер, престоял две години на пристанище Бургас. "Компанията "Булгаргеомин" е упражнила морската ипотека, която е учредена, или поне документите сочат, че е учредена в Гърция. Корабът в края на 2017 г. първоначално е арестуван, в последствие му се забранява плаването, докато траят процедурите през частен съдебен изпълнител. След публична продан, корабът получава разрешение да отплава на 27 демекври. В момента се намира на 20 мили от Созопол, извън териториалните води на България. Спорът е частно-правен", заяви Желязков. По думите му случаят е придобил дипломатически оттенък, поради което и говоренето е политически целесъобразно.
Припомняме, танкерът, чиято собственост оспорват българска компания и държавата Либия, е напуснал пристанище Бургас в края на миналата година, знамето му е свалено с помощта на Българската морска администрация и "Гранична полиция", и е предаден в ръцете на украински екипаж. Либия протестира решението пред българското външно министерство и ООН.