Комисарят по цифровата икономика и общество Мария Габриел представи в интервю за финансовия всекидневник "Лез'Еко" очакванията си, след като представители на онлайн платформите и рекламната индустрия ѝ връчиха индивидуални пътни карти за конкретни мерки за борба с дезинформацията в интернет. Това съобщи представителството на ЕК в България.
"Това е първа много важна крачка, която показва, че всички - в това число и социалните мрежи - осъзнават отговорността си в общата борба срещу онлайн дезинформацията. Кодексът за добри практики не е на Европейската комисия - той е техен кодекс", подчертава комисар Габриел.
Тя посочва, че трябва да се отрежат източниците на финансиране на разпространителите на дезинформация. Интернет платформите, също така, трябва да премахват профилите, които публикуват дезинформация и да сигнализират потребителите, когато съдържанието е разпространявано от т.нар. ботове - компютърни програми, които наводняват мрежата.
Също толкова важно според Мария Габриел е да се засили медийната грамотност, давайки приоритет на качественото съдържание и подобрявайки методите за по-добро сигнализиране в случай на установени "фалшиви новини". Комисарят се обяви и за повече прозрачност при начина на използване на алгоритмите на онлайн платформите, особено след аферата "Фейсбук-Кеймбридж Аналитика".
Мария Габриел подчертава, че това е само началото и Комисията внимателно ще следи за поетите ангажименти. През декември ще бъде направен анализ на резултатите от прилагането на мерките и Европейската комисия си запазва правото на законодателна инициатива, ако е необходимо.