Решение на проблема с катастрофите ще има, но такъв проблем има не е само на един участник. Трябва да си дадем ясна сметка, че не е държавата тази, която натиска газта след ограничението от 60 км, нито държавата натиска спирачка преди пешеходна пътека. Това каза министър на регионалното развитие Николай Нанков в ефира на БТВ.
„Факт е, че имаме знаци, но и грубо нарушаване на закона за движение по пътищата, което продължава от години. Държавата трябва да предприеме по-строги мерки“, категоричен бе Нанков.
Министърът изрази съболезнования към семейството на 16-годишният Костадин от село Атия. Момчето бе блъснато докато пресичало пешеходната пътека, към спирката за Бургас, за да отиде на училище.
„Колегите от Созопол поеха ангажимент да преместят в населеното място спирката на градския транспорт, чието място не е на скоростна отсечка“, съобщи Нанков и подчерта, че министерството проверява дали има официални уведомления за концентрацията на ПТП, която се случва на този участък. Започнал е проект за изграждане на пасарелка на кръстовище Атия, която ще бъде готова до лятото.
„Нашето министерство се ангажира с максимално ускоряване на процеса по подобряване на пътната инфраструктура в страната. След завършването на АМ „Хемус“, тя ще бъде алтернативен път на София-Варна и това ще облекчи натоварването край село Мирке“, добави Нанков.
По думите му пътят край Микре е един от най-добрите пътни участъци в България. Асфалтовото покритие е без забележки, поставени са нови знаци и маркировка. Въпреки това допреди ремонтът, до 2015 г., тежкият травматизъм на тази отсечка е в пъти по малък.