Възобновява се процедурата по отдаване на концесия на летище София. Това съобщи министърът на транспорта Ивайло Московски, цитиран от пресцентъра на ведомството.
Процедурата бе прекратена от служебния кабинет преди месец, с мотив, че тя е порочна и не е изгодна за държавата. Концесията е нужна, убеден е обаче новият министър на транспорта. С парите от концесията ще се финансират дълговете на БДЖ, които възлизат на близо 440 милиона лева.
"Там трябваше да бъдат постигнати две основни цели. Летището да бъде управлявано от професионален оператор, и на второ място прихода от авансовото плащане за тази концесия да бъде използван за решаването на проблемите на дълговете в Железницата. Нито един от тези проблеми не е решен, така че няма алтернатива на концесията, коментира Московски пред Канал 3.
"Рокади има и в ръководството на летище София“, съобщи Московски. Владимир Рапонджиев застава начело на аеропорта. Той е бивш директор по сигурността, уволнен от досегашния директор Пламен Станчев, който беше назначение на служебния кабинет. Мотивът за рокадата Московски обясни с пробива в сигурността на летището.
Припомняме, че в началото на месеца започна разследване за достъп до цялата информационна система на аеропорта, предоставен неправомерно на частна фирма. В тази система според запознати се съдържа пълна информация за пътниците, минали през летището в последните десетина години.
"Рапонджиев повече от 10 години отговаряше за сигурността на летището. Запознат е с абсолютно всички дейности на самото летище. Смятам, че няма проблем да се справи с управлението на това дружество. Вие знаете, че бяха допуснати пробиви в сигурността на летището през последните седмици. Запознати сте с информацията, която се проверява от ДАНС и Прокуратурата, за източване на информационния масив на летището, така че аз не бих гласувал доверие на това ръководство, което заварих. Нямам причини да продължавам да работя с тях", заяви Московски.
Транспортният министър е скептичен и по отношение на новината, която обяви вече бившият служебен министър Христо Алексиев, че китайски инвеститори проявяват интерес към БДЖ. "Не съм видял нито един документ, черно-бяло записано. Това което се анонсира в публичното пространство не ми изглежда сериозно. Нали не си представяте, че е възможно без законова процедура, да бъдат доставени".