Назначаването ми за министър е едно признание и доверие, което трябва да оправдая. Времето ще покаже дали изборът ми е бил правилен. Това каза новият министър на Министерство на регионалното развитие и благоустройството Николай Нанков в предаването „Още от деня“ по БНТ.
От думите му стана ясно, че той е наясно с работата, тъй като е бил заместник-министър и в двата кабинета на Борисов. Въпреки това промени ще има. „Министерството в този си вид е добре организирано в кадровия си вид. С малки изключения в някои от агенциите. Има структури, които трябва да бъдат реформирани като АПИ. Обществените нагласи са такива, че очакват от нас да преодолеем дефицитите и насложените проблеми в тези агенции“, посочи Нанков.
Според регионалния министър европейската проверка на Програмата за саниране е стандартна. „Кредитиращият орган проверява как е разходван финансовият ресурс. Програмата се нуждае оптимизиране. Тя се нуждае от някои процеси между самите структурни елементи. Това е правилният подход и той ще остане (общините да бъдат водещи, с ясно разписани правила и контролни функции). В бъдеще ще се преразгледат цените на база пазарен принцип. За съжаление, когато цената е ниска, качеството пада. За нас качеството е най-важно. Грандиозни са резултатите само от тези 2000 сгради и като индикатори, и като енергийна ефективност и от спестени вредни емисии“, заяви министър Нанков, давайки да се разбере, че програмата ще продължи.
На въпрос дали ще има кадрови смени в министерството той отговори: „Чисто в организационен план ще видим за тези три месеца до къде се е стигнало с основните приоритети на правителството. На първо място е въвеждането на тол таксите. Това е по-справедлив начин на таксуване. Така ще се разполага с по-голям ресурс за подобряване на качеството на пътната инфраструктура. От вчера разбирам, че процедурата за обжалване в КЗК е приключила в полза на АПИ и трябва максимално бързо процедурата да бъде стартирана. За съжаление по време на трите месеца управление на министерството е имало застой. Структурни промени ще се правят и кадрови такива в АПИ. Длъжници сме към Северна България, затова тя ще е основен приоритет. Ще продължи изграждането на автомагистрала "Хемус". Безопасността на българските граждани и максимално бързото им предвижване по добри пътища е основен приоритет за нас. Ще се ремонтират тунелите и виадуктите и безопасността и сигурността на хората“, разкри регионалният министър. Той призна, че приоритетни са били другите пътища, затова не са ремонтирани тунелите. „За година-две не може да се свърши всичко“.
Друг приоритет е продължаването на проекта за АМ Струма. „Вече не говорим за дни, а за часове. Трябва да се рестартира проекта прозрачно, за да възстановим и доверието на европейските партньори“.
„Ревизорите от служебното правителство освен, че констатираха проблемите, дадоха ли решения? В Кадастъра проблемът винаги е бил в недостатъчния брой служители, които да обслужват гражданите, както и електронната система. Тази агенция е и приходна, затова основната ни част е да се увеличат служителите, за да няма опашки на гишетата“, каза още Николай Нанков.