ПФ: Игнорира се патриотичното възпитание в училище

Булфото
share

Неприемлив е фактът, че се игнорира патриотичното възпитание в българското училище, заяви Милен Михов в декларация от парламентарната трибуна от името на Патриотичния фронт по повод първия учебен ден.

Патриотите припомнят, че една от основните цели на образованието, записани в Закона за предучилищното и училищното образование, е съхраняване и утвърждаване на българската национална идентичност.

На патриотичното възпитание в часа на класа са посветени четири часа годишно, при това МОН залага на ритуализацията, свързана с познаването на знамето и химна, за сметка на това силно се акцентира върху интеркултурния диалог, толерантността към различния, познаване на неговите религиозни, етнически и културни особености, тоест се поощрява политиката на мултикултурализъм, се посочва в декларацията.

Според Патриотичния фронт никъде не се откроява принципът на единството на българската нация, че всички трябва да се чувстват първо българи по националност, преди да се самоопределят по етнически или верски принцип. Преподаването на българската история в основното образование е сведено до част от общата история и в нито един клас тя не се изучава самостоятелно от създаването на българската държава до наши дни, заявяват още от Патриотичния фронт. Според тях така завършилите основно образование няма да получат основни познания по родна история, а формирането на чувство на патриотизъм и национална гордост е трудно постижимо. Подобно е положението при изучаването на българската литература, каза Михов и даде пример, че в българското училище не се изучава нито едно произведение на Николай Хайтов.

Сред другите проблеми в образованието Милен Михов посочи забавянето на оперативна програма "Наука и образование за интелигентен растеж", скандали с обявяване на допълнителни стипендии за приоритетните специалности във висшите училища, определянето на защитените специалности, обществената поръчка за рекламни материали на министерството.

Михов декларира, че от Патриотичния фронт са отворени за диалог и са готови да допринесат за преодоляване на многогодишната инерция, която, по думите му, не води до нищо добро нито образованието, нито обществото ни.

Водещи новини

Още новини