Не само контролните органи на Министерството на транспорта, но и фирмите и държавните предприятия с принципал министъра на транспорта, се управляват лошо и това се отразява върху финансовото им състояние, заяви на пресконференция зам.-председателят на ДСБ Атанас Атанасов.
Атанасов заяви, че капацитетът на софийското летище е около 3.5 - 3.8 милиона пътници годишно, колкото е и пътникопотокът на летищата във Варна и Бургас взети заедно. За 2014 г. печалбата на "Летище София" ЕАД е много по-малка от тази на летищата Варна и Бургас взети заедно - печалбата на софийското летище е 5.2 млн. лв., а общата печалба на варненското и бургаското е 31 млн. лв., каза Атанасов. За сравнение той заяви, че най-високата печалба на летището е била през 2008 г.- 30 млн. лв. Той попита защо при тези финансови резултати министърът на транспорта Ивайло Московски не предприема никакви действия.
Атанасов припомни, че летището е загубило 27 млн. лв. заради КТБ, а "България Ер" дължи на летище София 60 млн. лв. Той коментира, че само ръководството на летището може да каже защо не се събират дължимите суми. Според него е очевидно, че лошите финансови резултати се дължат на лошото управление на дружеството.
Според Атанасов има "кадрова търговия" между правителството на Орешарски и сегашния кабинет, което е особено видно в Министерството на транспорта. По думите му летище София се управлява от директори, които са останали от правителството на Орешарски, а единствената кадрова промяна на сегашното управление е назначението на Ася Иванова като член на Съвета на директорите. Той допълни, че Иванова е била собственичка на фирма за търговия с бижута и сега с мъжа й имат магазин на летището.
По думите на Атанасов подобни са резултатите и начинът, по който се управлява и държавното предприятие "Пристанищна инфраструктура", където генералният директор Ангел Забуртов отново е заварен кадър.
Атанасов смята, че предстоящата концесия на "Летище София" е по-добър начин за управление на дружеството. Според него обаче е неприемливо намерението парите от концесионната такса да бъдат използвани за оздравяване на БДЖ.
Борбата с корупцията, водена от сегашния кабинет, според Атанасов е "една имитация, прах в очите на хората, или както булевардно се казва - корупцията е всяка далавера, в която управляващите не участват, а другото е просто разпределение на порциите между властимащите", пише БТА.