Престанете да говорите за кредита, който е теглило правителството на Тройната коалиция. Тогава се изплатиха краткосрочни задължения, за да се избави БДЖ от фалит. И нашето правителство, и вашето трябва да го плаща.
Това каза от парламентарната трибуна депутатът от Коалиция за България и бивш транспортен министър Петър Мутафчиев на министър Ивайло Московски.
Мутафчиев попита какъв ще бъде реално финансовият резултат за БДЖ с реформите, които се правят в момента. „Не говорете за БДЖ като за мъртвец – това е действена компания, на която й трябва ново ръководство, за да се решат проблемите. Вкарвате в заблуда целия български народ, включително и правителството, защото не сте чели доклада на Световната банка по проблема. Казвате, че ще махнете „Товарни превози” и ще станат печеливши – това не е вярно, така няма да печелите, защото печеливши са именно те, а не „Пътнически превози”, заяви Мутафчиев.
Кои са основните мерки, които трябва да бъдат проведени за преструктуриране на БДЖ, попита депутатът от Синята коалиция Иван Иванов.
Проф. Станислав Станилов заяви, че „Атака” застава зад българските железници. „От „Атака” поискахме изслушване на министър Московски, за да поеме някой отговорност за проблема в БДЖ.. Отговорността трябва да се носи от политическата сила и от нейния лидер за това, което става в БДЖ. За нас от „Атака” е ясно, че се готви поредната кражба с приватизирането на „Товарни превози”. Ясно ли е кой ще бъде приватизаторът на „Товарни превози”, попита Павел Шопов.
„Сменете ръководството на железниците, заради наглото поведение на Владимиров. Протестите са начин за решаване на трудови спорове. Въпросът ми е по какъв начин ръководството проведе преговорите, за да не се стига до стачка, какви усилия положихте. Защото сме свидетели на крайно, твърдо, арогантно поведение. Защото тези хора защитават свои права, приемете съвет – уволнете ръководството”, заяви Михаил Миков от Коалиция за България.
„Не искам да влизам във вашия тон, той не помага, а вие неправилно дефинирате ситуацията. Предлагате план за преструктуриране на дружеството, а трябва да направите план за саниране. Така не реформирате нищо. Това е показателно, че цялата ви администрация не знае какво прави в момента. Това означава, че се опитвате да действате по този план извън правилата на ЕС”, каза съпредседателят на Синята коалиция Иван Костов и посочи съмненията на ЕК за възстановяване на БДЖ.