Върви подготовка за даване на летище "София" на концесия, каза в минутите за парламентарен контрол Ивайло Московски министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията.
Той отговори на въпрос на народния представител Красимир Янков за политиката на министерството за управление и развитие на "Летище София" ЕАД и получените резултати от дейността на фирмата. Финансовите резултати на летище "София" са много добри - печалбата през първите осем месеца на годината е над тази за същия период на миналата година. Увеличава и броят на пътниците, преминали през летището, добави Московски. Концесията не означава смяна на собственост, летището ще си остане държавно, посочи Московски.
В правителството сме притеснени от състоянието на БДЖ, защото задълженията на железниците бяха над 800 млн. лева, макар че сега са намалени до около 600 млн. лева. Системата на транспорта трябва да намери сама пари, за да плати тези дългове, иначе с тях ще натоварим данъкоплатците, каза Московски. Моментът за БДЖ е критичен, кредиторите не са готови на никакви компромиси, добави той.
Единственият актив, който може да донесе пари, е летище "София". Предвиждаме при състезанието за концесията 35-годишните такси да бъдат платени наведнъж авансово. Ще остане и малък процент от таксите, който да се плаща напред в годините, ще има и инвестиции в летището. Имаме основания да смятаме, че можем да получим достатъчно пари, за да платим дълговете на БДЖ, обясни министърът.
В края на октомври министърът на финансите Владислав Горанов каза, че в държавния бюджет за 2016 година е заложен приход 600 млн. лева от концесионна такса за летище "София".