Когато някой собственик на бензиностанция даде висока цена на горивата, всички се нареждат до него, въпреки че имат различна печалба. Никой не иска да смъква цените. Това каза депутатът от Патриотичния фронт и бивш председател на Агенция „Митници” Емил Димитров-Ревизоро в ефира на БТВ.
Димитров обясни, че обикновено рафинериите се правят до море или река, за да може да бъде по-удобно за доставки. По думите му, у нас не може да има две рафинерии. Наличието на една рафинерия, обаче, би следвало автоматично да означава по-ниски цени. Според Ревизоро, голям проблем, който оказва влияние върху цените, са митническите складове, които честа са с неуреден статут. „Монополът държи хранилищата на горивата в България”, добави той.
Той посочи, че е невъзможно страната ни да има две рафинерии. Ние и сега се захранваме от няколко рафинерии в чужбина. Оттам нататък всичко са транспортни разходи. Проблемът е в хранилищата на горива. Пет големи държат хранилищата у нас и не позволяват на други да се включват. Тези, които внасят горивата определят цените по бензиностанциите. Като аргумент защо цените по всички бензиностанции не може да са еднакви той посочи, че горивата се превозват от едно място до различни точки в страната. Това означава, че транспортните разходи са различни. "Освен това вносителят определя цената. „Той решава за колко да продаде на едро и на търговецът му остава един марж за печалба от 10 стотинки”, поясни Димитров.
Държавата трябва да разбие монополите. Тези които години наред оставиха митници, складове и бази без надзор сега да обяснят защо. КЗК не си е свършила работата. Те са си затваряли очите, заради сумата от около 2 млрд. лева. Има законни хранилища и незаконни зад тях, които ги прикриват, разкри Ревизоро.
Димитров коментира и проблема с бежанците в Европа. „Не считам, че всички недоволни от положението си от африкански страни трябва да пристигнат в Европа”, заяви той. На въпрос защо Германия толкова лесно приема имигрантите, той отговори: „Мама Меркел много скоро ще си промени мнението”.