Новата стратегия за БДЖ закъсня с около един месец и искам да се извиня. Това е план и стратегия за развитие на железниците за следващите 7 години.
Това каза в сутрешния блок на БНТ транспортният министър Ивайло Московски. Целта е да направим две неща. Първото е да гарантираме на кредиторите, че ще си плащаме и второто е, че ще имаме възможност да се купуват нови влакове. Днес този план ще бъде представен в транспортната комисия в Народното събрание. Трудното за изпълнение в този план е, че трябва да се правят и свършат много работи едновременно. Пътническите превози се субсидират почти в цяла Европа от държавата. Ако стане приватизацията на Товарни превози, това ще намали дълговете на дружеството и ще донесе приходи на БДЖ, прогнозира министърът.
Идеята е да се използват възможно най-малко държавни пари за оздравяването на БДЖ. В най-добрия вариант те ще бъдат около 120-130 млн. лева, ако си свършим много добре работата. В лошия случай средствата ще бъдат около 300 млн. лева. Тази година няма да има съкращения в БДЖ. В изготвения план се предвиждат съкращения на близо 600 човека за следващите 7 години, което означава под 100 човека на година. Идеята на новата програма е да има устойчиво развитие на извършваните реформи и всяко следващо правителство да действа по тази програма, а не да пише нова. Точно поради причина искаме стратегията да се гласува в НС, поясни Московски.