Явен и виден стана фактът, че Бойко Борисов е направил ген. Тодор Коджейков началник на Националната служба за охрана (НСО). Това каза Десислав Чуколов, зам.–председател на ПГ на "Атака" пред журналисти, след изслушването на ген. Тодор Коджейков, началник на НСО, на съвместно заседание на комисиите по вътрешна сигурност и обществен ред и контрол над службите за сигурност.
Не можаха да ми отговорят на конкретни въпроси; колко струва охраната на Борисов и Цветанов, дали кортежите им са предизвикали пътнотранспортни произшествия, за което имам информация. Не отговориха и защо Борисов управлява сам автомобила си; дали те са го инструктирали да прави тази простащина, която често прави – обичая да поднася хляб и сол на децата - това не е по тяхна инструкция, той го е решил сам. В определени моменти, НСО е хвърляло огромни ресурси за тези хора. Ще зададем конкретни писмени въпроси към тази служба, Сметна палата и към оторизираните органи. Контролът на средствата, които са изразходвани, не е акуратен, изряден, заяви Чуколов.
По думите му - в НСО има доста неясноти, няма и закон за нея. „Там трябва да се работи здраво, за да е ясно как се харчат публични финанси. Борисов, все още има охрана, защото така са решили главният секретар, който сега стана шеф на охрана на банка, приближена до Борисов; понеже така решил Станимир Флоров, за който знаете за близките му отношения с Борисов и на какъв хал е разследването срещу него. Така е решил и генерал Коджейков, който Борисов направи шеф на НСО. Сигнали, които в момента се разследват от ГДБОП, не ми звучаха много сериозни - пиян човек бил спрял и запушил пътя на Цветанов с кофа, или - защо приятел на Чакъра се напил и се обадил по някакъв начин да заплаши Борисов. Това бяха сигналите, не чух нещо сериозно, че има някаква заплаха. Такава информация ни дадоха”, каза Чуколов.
Той заяви, че публичните финанси, които се изразходват за такъв тип охрана, са много сериозни; бюджетът им е много голям, и трябва да се работи за оптимизирането им. Доста безразборно са изразходвани финанси.
На въпрос - питахте ли колко струва страхът да се мине през „Траянова врата” - тунела на път за Пловдив на автомагистрала "Тракия", Чуколов отговори: „Зададохме много конкретни въпроси, но такива отговори ни бяха дадени - без никакви финансови параметри. Питахме за миналата година, за първото шестмесечие, тримесечие, но отговори нямаше. Затова представянето на генерал Коджейков беше незадоволително”.