Цялата работа с полетите е на политическа основа. Това коментира пред БТВ бившият шеф на „Авиоотряд 28" Цвятко Луканов.
Той изрази мнение, че колкото повече летят пилотите на отряда, толкова е по-добре. Нормалният нальот на един пилот се приема, че е между 500 и 600 часа годишно. За съжаление той не може да се постигне в отряда, защото се лети малко и това е заради особения статут на отряда, каза бившият шеф.
Луканов коментира и тезите на „Атака", че с въздухоплавателните средства на отряда са изнасяни куфарчета с пари в чужбина. "20 години съм работил в отряда. Струва ми се малко невероятно. Поне последните 10 години контролът над багажа на пътниците е много строг. Може да не се проверява единствено багажът на премиера и президента. Той се качва от служителите на НСО.Целият друг останал багаж минава през рентгени, посочи той.
Луканов бе категоричен, че няма как да изчезнат документи за полети. Убеден съм, че в отряд 28 абсолютно всички заявки са там. Има си специално деловодство. Не може да не се пази документация, защото всеки един полет струва много пари. Отрядът е на бюджет. При една евентуална ревизия трябва да се каже къде са отишли парите. Ако няма документи - кой е наредил полета, как е изпълнен той, ако няма оправдаващи полета документи... Това означава, че директорът на отряда трябва да си бръкне в джоба и да плати дадения полет, каза още Цвятко Луканов.