До седмица заминаваме в Румъния за преговори за таксата за преминаване на автомобили по Дунав мост 2. Това заяви по БТВ министърът на транспорта Ивайло Московски. Той потвърди, че се обсъжда такса около 6 евро на кола. Разпределението на приходите ще бъдат според направените инвестиции. Докато в българската част инвестициите са 226 млн. евро, то румънците са се отчели с проект за прилежаща инфраструктура едва за 48 млн. евро.
Освен това трябва да се създаде и Фонд „Рехабилитация“, който да генерира средства, с които да се ремонтира съоръжението. Очакванията са по Дунав мост 2 всеки ден да преминават по 100 000 превозни средства, каза Московски.
Продължава работата и по изграждането на метрото в участъка „Цариградско шосе- летище София“. Така летището ще се превърне мултимодален транспортен терминал. До 2014 г. проектът трябва да бъде завършен, а ЕК е съгласна да стартираме и без одобрена апликационна форма, съобщи Московски. Над 350 000 ползват метро всеки ден, похвали се министърът.
Безотговорно и бехаберно отношение и управление в БДЖ – така транспортният министър обясни положението на железниците. Логиката е да се инвестира в инфраструктура и така да се повишава скоростта и услугата, която предоставя БДЖ. 1,5 млрд .лв се инвестират в проекти за инфраструктура – релси и електрическа мрежа, каза Московски. В края на 2012 г. трябва да има успешна сделка с „Товарни превози“. След това ще се преструктурира задълженията на БДЖ, уточни транспортният министър.
Той се появи в студиото с гипс и бяла превръзка на дясната ръка. Ивайло Московски каза, че е със счупена ръка и скъсани връзки при катастрофата преди дни. В момента не подписвам документи, упълномощил съм моите заместници, коментира Московски. Няма как катастрофите да намалеят от днес за утре, само за последния уикенд са загинали 6 души. Нека всички шофьори да мислят преди да се качат на колите, призова транспортният министър.
При катастрофата пострада шофьора, началника на политическия кабинет на Московски и неговата секретарка.