Само един кандидат иска да модернизира билетната система на БДЖ

Булфото (архив)
share

Само един консорциум прояви интерес към поръчката за обновяване на билетната система в БДЖ. Това е обединението ДЗЗД „Евротикет“ с участници „Балистик Сел“, „Иновейшън Клауд“ и „Сиела Норма“. Ценовото предложение на консорциума все още не е записано в Регистъра на обществените поръчки. 

Поръчката стартира още през април тази година и е на стойност над 15.8 млн. лв. без ДДС. Оферти първоначално се подаваха до края на юни, но впоследствие срокът бе удължен до края на септември. По нея се предвижда в употреба да влязат и закупените преди 4 години 30 автомата за продажба на билети, които да се разположат по гарите. 

Фирмите във въпросния консорциум са вече познати - „Сиела Норма“ е компанията, която доставя и поддържа машините за гласуване в страната. „Балистик Сел“ пък изгради системата на градския транспорт във Варна, но разследване на „Дневник“ показа, че тя не може да бъде въведена в експлоатация, тъй като има пропуски в договора. 

2 000 свободни работни места в БДЖ, вижте какви са заплатите

В медийната среда няма информация единствено за третия участък – „Иновейшън Клауд“. Справка в Търговския регистър сочи, че акционерното дружество е регистрирано през 2014 г. Собственост е на „Виа Вида“, а действителни собственици са Десислава Стойкова, Йорданка Николова-Рашева и Виктор Рашев.

Последният финансов отчет е за 2022 г. и в него не са посочени приходи за годината, а загуби в размер на 58 хил. лв. Единствено за 2021 г. приходите възлизат на 2 хил. лв., отбелязва сайтът Economic.bg.

Не е ясно дали БДЖ-ПП ще прекрати поръчката предвид единственото подадено предложение или ще я доведе до края. Процедурата вече веднъж бе временно спряна заради жалби на „Сименс Мобилити“ и „Компютърнет Сървисиз“. Комисията за защита на конкуренцията обаче ги остави без уважение.

Освен влизането в употреба на въпросните 30 автомата, търгът предвижда възможността да се продават билети през мобилно приложение, както и директно във влаковете. Припомняме, че БДЖ вече тества последната услуга по някои линии. 

Водещи новини

Още новини