Италианските железници са най-добрите в Европа, БДЖ – с интересно признание

  • 09 декември 2024 16:03

  • 935
  • 1
Италианските железници са най-добрите в Европа, БДЖ – с интересно признание
© Wikimedia Commons

Най-добрата железопътна компания в Европа е италианската "Трениталия" (Trenitalia). Това посочва Европейската федерация за транспорт и околна среда, която публикува днес класация на 27 компании, оценени по различни критерии като цена и надеждност.  На последно място е "Евростар" (Eurostar), съобщи Франс прес.

Влакът "е гръбнакa на мобилността в по-голямата част от страните в Европа, който обаче често е критикуван заради слабости", каза Виктор Тевне, координатор по въпросите на жп транспорта в мозъчния тръст. 

Европейската федерация за транспорт и околна среда иска с това проучване да предложи рамка за цялостно сравнение, която да вдъхнови компании да следват добрите практики, да постигнат напредък, както и да насърчи страните да въведат по-благоприятни регулации за железопътния транспорт.

България може да загуби 520 млн. лева от ПВУ за модернизация на влаковете

За да се направи оценка на компаниите по отношение на маршрутите на къси и дълги разстояния, които предлагат, се използва серия от осем критерия, най-важният сред които е цената. Надеждността, наличните програми за намаления, политиките за компенсиране, впечатленията на пътниците и наличието на нощни влакове или места за велосипеди също се вземат предвид. 

С най-добър рейтинг, според тези критерии, е италианската "Трениталия", която предлага едно от най-добрите съотношения качество - цена на континента, според неправителствената организация. Тя се отличава в почти всички категории с изключение на предлагането на велосипеди. След нея се нареждат Швейцарските федерални железници (SBB) и "РегиоДжет" (RegioJet), която е оператор на влаковете в Чехия и към съседните страни, информира БТА.

Австрийските федерални железници се нареждат на четвърто място, а френският жп оператор Ес Ен Се Еф (SNCF) - на пето, благодарение основно на "много добрите впечатления на пътниците, интересната политика за връщане на парите и предлаганите нощни влакове" според Виктор Тевне.

В долния край на класацията се нарежда "Уигоу" (Ouigo), нискотарифният филиал на Ес Ен Се Еф - на 26-о място, който въпреки крайно конкурентните цени като вторият най-евтин оператор в Европа, губи точки заради липсата на намаления и недобра надеждност. 

БДЖ пуска в движение чисто нов локомотив "Смартрон"

Най-ниско класираната железопътна компания е и най-скъпата според класацията на Европейската федерация за транспорт и околна среда. "Евростар" се нарежда 27-о място, след гръцкия жп оператор "Хеленик трейн" (Hellenic Trains). Неправителствената организация подчертава, че цените, които са двойно по-високи от средноевропейските, не гарантират качеството на предлаганите услуги. 

Специални тарифи, като отстъпки за семейства и определени възрастови групи, могат да направят железопътния транспорт по-достъпен. В тази категория най-високите оценки са за българската БДЖ, поругалската държавна железопътна компания (CP), "Хеленик трейн", шведската железопътна компания за пътнически превози (SJ) и италианските оператори "Итало" (Italo) и "Трениталия".

Последвайте канала на

Владимир Василев
935 1

Свързани новини

Коментари 1

Добави коментар

2024.12.09 | 22:22

1
Увeличете пeниca си с поне 11 см, получете твърда epeкция и накарайте приятелката си да свъpши поне пет пъти подpед: гаpантиран ефект, доказан с научни изследвания. Ето тази статия----> use.my/titan

Добави коментар

Водещи новини