Колективният трудов договор в пивоварния бранш ще е в сила до 1 април 2026 г.

Pixabay
share

Служебният министър на труда и социалната политика Ивайло Иванов подписа заповед за разпростирането на браншовия колективен трудов договор за работещите във всички предприятия от пивоварния бранш, съобщава от пресцентъра на социалното министерство. Колективният трудов договор ще е в сила до 1 април 2026 г. Заповедта е издадена по искане на Съюза на пивоварите в България, Синдиката на производителите на бира, храни и напитки към Kонфедерацията на независимите синдикати в България (КНСБ) и Федерация "Хранителна и питейна промишленост“ към Конфедерацията на труда (КТ) "Подкрепа“, които са и страните по договора, предаде БТА.

Договорените по-добри условия на труд и заплащане ще важат за работещите във всички предприятия в икономическите дейности „Производство на пиво“ и „Производство на малц“. Разпоредбите на колективния договор гарантират по-добри възможности за устойчива трудова заетост и кариерно развитие, обучение и професионална квалификация. Уреден е и начинът на взаимодействие между страните по договора за подобряване на производителността на труда и прилагането на политики и практики за устойчиво екологично, социално и корпоративно управление, посочват още от социалното министерство. 

Браншовият колективен трудов договор регламентира по-високи размери на платения годишен отпуск, по-големи размери на някои допълнителни възнаграждения, както и изисквания за създаването на по-здравословни и безопасни условия на труд, отбелязват от ресорното ведомство. Клаузите му гарантират, че минималната заплата за работещите с постоянен трудов договор в големите предприятия ще е най-малко 1100 лв. през 2024 г. и не по-малко от 1200 лв. през 2025 г. За работещите в малки, средни и микропредприятия най-ниското възнаграждение ще е равно на минималната заплата за страната за съответната година, казват още от Министерството на труда и социалната политика. 

Устойчиви инвестиции, ръст в производството на бира, продължаващи иновации и успешни социални инициативи отчетоха през лятото от Съюза на пивоварите в България. През четирите най-топли месеца на годината се генерират и 45 на сто от годишните продажби и постъпления от бира, а средно на ден се продават по 3,6 милиона халби пиво, посочиха от организацията.

Водещи новини

Още новини