Това, че Емили Тротинетката спря да вилнее по пътищата с електрическото возило, изобщо не означава, че тормозът за гражданите от страна на други тротинеткаджии е спрял. Не, не е, а някои от тях дори влизат в големите магазини с тях и така обикалят рафтовете да си пазаруват! Тези със скутерите, са в комбина с други агресори на пътя, покачени върху мотоциклети и велосипеди, които са, най-обобщено казано, хулиганите в градската среда, особено в столицата.
За безобразията, които огласят живеещите в градовете от страна на мотористите са пише от години, но резултат и досега няма. Всяка вечер като по часовник към полунощ любителите на високите скорости и на пиленето с гуми на мотори, започват тормоза си върху софиянци. Егоистичните мотористи разказват за емоционалните си преживявания и удоволствието от обветрянето на мозъците си без грам притеснение, че може това, което за тях е кеф, за всички останали да е безобразен шум, агресия и насилие.
Контрол и наказания, както се знае у нас не се упражняват ефективно.
Никоя от т.нар. „репресивни” институции не се мори да работи в полза на повечето от драгите данъкоплатци, които имат право на отмора все пак след като са се трудили съвестно 8 часа от денонощието. Останалото време не им остава друго освен да подскачат от неистовите звуци на гуми посред нощ заради кефа на единици егости-мотористи.
Освен, че тормозят и не се съобразяват с мирните граждани, последните години, по данни на МВР, инцидентите с мотористи зачестяват. Примерно, до средата на мото сезон 2018, загиват 16 мотористи в различни пътни инциденти, а 117 са били ранени. Т.е. те лекомислено играят на рулетка и по отношение на собствения си живот.
Като градски хулигани в движението се изявяват и велосипедистите, които
карат противозаконно по тротоари, пешеходни пътеки, подлези, паркове и къде ли не, без никакви съображения с пешеходци и автомобили.
Карат дори по бул.”Витоша”, където това е забранено, а лошият им пример копираха и следващите ги по време на появяване тротинеткаджии. И двете групи, придвижващи се на колела, са както уязвими участници в движението в градовете, така и заплаха за пешеходците.
Тези дни от репортаж по бнт стана ясно, че расте броят на хората, приети в Отделението по неврохирургия на УМБАЛ Бургас след инциденти с електрическа тротинетка или велосипед и всяко второ легло в отделението е заето от такъв пациент.
Случаите са през ден, а преди две седмици половината от леглата в отделението са били заети от такива пациенти. Повечето от пострадалите са мъже, а някои от тях дори са карали и след като са пили алкохол!
Съгласна съм, че за тези групи, каращи колела, тротинетки и мотори
не са изградени подходящи съоръжения в градовете,
така щото да са им удобни и да не застрашат с поведението си никого. В София дори велоалеите, които бяха направени, са изградени не добре на повечето места. Примерно в Младост, са направени така, че пешеходците да са от външната страна на тротоарите в близост до шосетата, където фучат автомобилите!
Организацията на движението в столицата е безобразно и дори спокойно може да се твърди, че такава просто няма, нищо че има цяла общинска дирекция с чиновници на заплати затова.
Въпреки всичко обаче си мисля, че малко повече съображение с другия, толерантност и възпитаност на един към друг помежду ни, хич няма да навредят.
Напротив.
Този коментар изразява личното мнение на автора и може да не съвпада с позициите на novini.bg