Заместник-кметът на София по направлението "Транспорт и транспортни комуникации" Любомир Христов и председателят на Столичния общински съвет Елен Герджиков инспектираха строежа на кръстовището на две нива на бул. "Георги Софийски" и бул. "Акад. Иван Гешов".
От фирмата-изпълнител отбелязаха, че мостът е завършен в график, движението на тролейбусната линия е възстановено. Вторият етап е започнал с прокарване на подмостовото съоръжение. Срокът за завършването на обекта - декември, ще бъде спазен. Заместник кметът Любомир Христов отбеляза, че е възложено да се изготви допълнителен акустичен проект заради притесненията от силен шум на живеещите в близост до трасето. В понеделник ще има нова среща с гражданите, на която ще се обсъждат допълнителни мерки за понижаване на шумовите нива. Няма да позволим такъв тип инфраструктурни съоръжения, в полза на жителите на града, да стават причина за неудобства на част от тях, заяви Христов.
По повод на отпуснатите над 11 млн. лв. с решение на Министерския съвет от вчера, заместник-кметът каза, че средствата ще бъдат вложени в някои от големите обекти, които в момента се изпълняват, като рехабилитацията на надлеза "Надежда", мостове по бул. "Ботевградско шосе", мостове във Владая и Волуяк, както и за връзката на автомагистрала "Люлин" и на квартал "Люлин". Този пробив ще бъде изграден паралелно с разширението на Околовръстния път - Западна дъга.
Чакаме предложенията за промяна в наредбата за паркирането в сряда, каза председателят на Столичен общински съвет Елен Герджиков. "За съжаление, след една наистина ползотворна среща вчера, отново бяхме свидетели на опит за блокиране на софийско кръстовище. След като се договорихме, че всички предложения ще бъдат детайлно разгледани в Транспортната комисия към Столичния общински съвет, това беше неуместно от страна на част от протестиращите, което ме кара да мисля, че има и някакви други мотиви в част от протестиращите. Ако другата седмица не се постигне консенсус, хората имат право да протестират и никой не им оспорва това право, но не по този начин и при положение, че водим един конструктивен, по моя преценка, диалог”, обясни той.
"Във всеки по-голям европейски град има рестриктивни мерки, защото развитието е стигнало до там, че почти всяко семейство има по един или по два автомобила. Като се сметне броя на жителите, по броя на автомобилите, се вижда, че градът не може да поеме такъв трафик, затова се налагат такива рестрикции. Наредбата не беше добре разписана в тази част, която регулираше правото да паркират по местоживеене, що се отнася за категорията наемател, роднина по права линия и притежател на лизингов автомобил. Наредбата ще бъде променена в тази си част", каза още Елен Герджиков.