Първенци сме сред държавите от ЕС и по избиване на пешеходци от невнимателни шофьори в градска среда, където, както знаем, особено пък в София, всеки кара и паркира не както трябва, а както си може и иска. Не е ясно къде пешеходците могат да са спокойни и сигурни за своето здраве и живот – на пешеходните пътеки, на тротоарите, на спирките!? Не. Снощната катастрофа на автобус 94, който връхлетя и осакати една жена в столицата, е поредното доказателство.
Според данни на „Българската асоциация на пострадалите от катастрофи”, у нас смъртните случаи с пешеходци са
около 25% от всички смъртни случаи при катастрофи, като този процент у нас е по-висок, отколкото е процентът на пострадали в Европа
- там е около 15 до 20%.
Излиза, че у нас всеки четвърти инцидент е с пешеходец, самите инциденти най-често стават или на пешеходна пътека, или на платното, или на спирка, а също така и на стеснени участъци от пътя.
При тази статистика, е малко нелепо да се винят предимно пешеходците, част от които да си признаем честно, са също така недисциплинирани и незачитащи правилата и реда. Но те в никакъв случай не са повече от джигитите, които карат и паркират произволно, а някои дори се самоснимат и пускат нарушенията си в социалните мрежи. Тези глупаци се мислят за умни, защото няма строг контрол и санкции, които да ги стреснат.
Пешеходците нямат права и сигурност и по тротоарите, където се паркира безобразно и безогледно и това е тема в медиите от има-няма трийсетина години. Пардон, гражданите имат задължение да почистват троарите от снега и леда – тогава те са техни, но, ако трябва да си разпънат сергийка там – не може, не са техни, а на общината и ще й плащат „тротоарно право”.
Кой казва, че светът, ерго държавата и общината, са справедливи?!
Снощната катастрофа с автобус на градския транспорт не е показателна за нарушител, който не зачита законите и правилата, защото, според информацията изнесена дотук става въпрос за нелеп инцидент на шофьор, на когото му било прилошало. Затова обаче вина няма и осакатената жена на тротоара, която не се знае дори дали ще оживее. Не е справедливо.
Публична тайна е, че общественият транспорт в столицата е с много проблеми, въпреки щедрите финансови инжекции от нашите общи пари в търговското дружество. Няма много логика и в това, че го прекръстиха на „търговско”, защото то е все на загуба и все се налага да го дотират допълнително, ама нейсе.
Човешкият живот обаче би трябвало нито да е за продан, нито да се търгува.
Какво трябва да се мисли за държава, в която повечето привилегии и права са за машините - колите и автобусите, отколкото за хората?!
Сами си отговорете.
Този коментар изразява личното мнение на автора и може да не съвпада с позициите на Novini.bg