Омбудсманът: На хората им дойде до гуша да ги разиграват

Нова нюз
share

Още когато се приемаше и обсъждаше мярката за влизането на стари коли в центъра бях против, защото има много хора, които карат стари коли, и на практика не им се дава никаква алтернатива. Не е ясно как ще се контролира тази мярка, дали самите хора са наясно, че няма да бъдат допуснати с колата им в центъра. Нямаше достатъчно отчетлива кампания, че започва подобна мярка. Няма откъде самите те да се информират. Това заяви омбудсманът проф. Диана Ковачева в ефира на Нова нюз.

По думите ѝ не бива по този рязък начин да се действа. „Има много по-големи замърсители, които ни тровят. Отделно, трябваше да се вият улиците на всеки два месеца, но аз не виждам това да се случва.“

Тя коментира и последиците от снежната буря в страната: „Не е никак нормално хората да се окажат без ток 30, 40, дори 50 часа, а дори и днес има населени места без ток. Проблемът е, че когато токът спре за толкова продължително време, спира водата, спира подаването на газ, спира парното и хората се оказват дни наред в ситуация с полеви условия на студа и на тъмно. Правата им бяха внушително нарушени. Наблюдаваме как институциите си прехвърлят топката. Дължи се обезщетение, когато 24 часа няма ток. Всеки, който смята, че е ощетен, и всеки, който има допълнителни вреди, може да претендира вреди по съдебен ред, но е дълъг път. Делата са краен вариант, хората трябва да се ангажират – за мен в тази ситуация дружествата не трябва да се позовават на общи клаузи и да казват, че е форсмажор. Задължение на електроразпределителните дружества е да си поддържат мрежите. Някой не си е свършил работата, и не е справедливо институциите да си прехвърлят топката.“

„Цялата подкрепа за човека с парти грила показа, че на хората им дойде до гуша да ги разиграват. Безхаберието и немарливостта от страна на институциите са вбесяващи“, каза още тя.

„Във всеки край на отоплителния сезон получавам стотици жалби от хора, които се оплакват. Правим проверки, в много случаи се оказва, че действително има грешка. Затова хората трябва да си следят за правата. Безпокоят ме обаче безкрайно много аварии в последния месец. Поисках проверка защо има толкова много аварии в София – хората се оплакват, че с дни са без парно и топла вода“, предупреди тя.

Омбудсманът Диана Ковачева: Хората, които останаха без ток, имат право на обезщетения

По повод Бюджет 2024, омбудсманът припомни: „Два пъти бях тази година в бюджетна комисия. Като че ли хората с увреждания, децата и хората със заболявания отсъстват от бюджета. Общата констатация е, че, въпреки че всяка година се увеличават парите за здравеопазване, хората не го усещат. Няма достатъчно пари за профилактични прегледи, има ограничения с направленията, хората не могат да стигнат до специалисти. Статистиката сочи, че здравноосигурените лица на практика доплащат около 50% за лечение – факти, които не трябва да звучат по този начин. Трябва да има корекции. Парите, които не са никак малко, трябва да се разпределят може би така, че да запълнят дупките, които най-често създават дискомфорт за хората.“

Водещи новини

Още новини