Камерите на тол системата вече разполагат със софтуер, който ще може да установява средната скорост, с която се движим.
Към момента БГТОЛ разполагат с 295 контролни точки, които ще засичат времето за изминаване на отсечка между две камери, като го съпоставят с времето, което трябва да се постигне, ако се спазва ограничението.
Очаква се системата да заработи до 4 месеца. Предстои процес на сертифициране на контрола в Института по метрология. Вече са преминали успешно първите тестове на трасе – на Северната скоростна тангента на София, обясни Георги Темелков, директор на Националното тол управление.
Най-важното, което предстои – промяна в Закона за движение по пътищата, по-точно в частта за понятието средна скорост. Камерите могат едновременно да дават данни както за средната скорост, така и дали е платена тол такса. При тестването при 200 замервания са отчетени 45 нарушения на скоростта.
Георги Темелков акцентира пред Нова тв, че много често по пътищата в страната има претоварване на камиони. „Това са буквално хора убийци на пътя, нека си дадем сметка – 40 тона претоварен камион, ако се удари в лека кола, какво ще стане", коментира Темелков.