Докато не каже новата власт в София: Оставаме без двуетажни автобуси?

Марио Евстатиев / ИБИС техници - София
share

Столичният автотранспорт умишлено протака изпълнение на решение на Столичен общински съвет за доставка на двуетажни автобуси на стойност до 240 000 лв общо без ДДС. Това стана ясно от информация на експерта Марио Евстатиев, който е и автор на идеята за възраждане на експлоатацията на двуетажни автобуси в града. Опасенията му са, че след разговор с ръководството на Столичен автотранспорт ЕАД, процедура за двуетажни автобуси може и реално да не се проведе.

"Влязох при изпълнителния директор Слав Монов и открито попитах, ще правим ли нещо по решението на СОС за двуетажните автобуси. Вместо мениджърска позиция, съответстваща на такъв висок пост, чух мрънкане, че новата власт трябвало да реши, че имало евродиректива, която ни забранява едва ли не да придобием автобуси под Евро 6 и т.н. Бърза справка в националното и европейско законодателство обаче показа, че такава директива още не е ратифицирана и в момента, общини в страната доставят автобуси с екологичен стандарт Евро ІV и Евро V, употребявани автобуси със същите стандарти се закупуват и в други европейски държави - Чехия и Полша например. В момента, ръководството на Столичен автотранспорт ЕАД е издало заповед за работна група, която трябва да напише обосновката и техническата спецификация за двуетажните автобуси. Има и пазарно проучване, проведено през лятото, което дава индикативни стойности на употребявани двуетажни автобуси европейски тип, в случая единствените на пазара, които могат да се намерят при различни търговци, но еднакви като тип и оборудване.", разказа за NOVINI.bg Евстатиев.

С двуетажен автобус: И през ноември до парк "Врана"

"Има и още един съществен проблем - тестовият двуетажен автобус, който столичният автотранспорт ползва от м. Юни по договор за бевзъзмездно ползване срещу техническа поддръжка. Принципно, договорът е в полза на дружеството, но не се знае до кога, собственикът ще се съгласява с безкрайните анекси. Нека да си го кажем - ако Вие имате кола, която по принцип продавате и някой я вземе да я кара безплатно за тест, това би станало за ден - два - седмица, но не и за месеци наред. Искам да заявя, тук не лобирам, а изказвам експертно становище. След като 5 месеца търкаляме този автобус, то следва и на база указанията на общинската власт, да се потърси вариант за придобиването му. Защото, от една страна, той генерира изпълнена транспортна задача, но и се правят разходи за неговата поддържка, за текущите обслужвания и ремонтите му. Може да ме тричат публично, но смятам, че това трябва да е първата стъпка - да се придобие тестовия автобус и да се види какво правим с останалите двуетажни по решението на СОС. Лично аз не мога да разбера, защо ръководството на автотранспорта се обърна срещу тези, с чието доверие се е ползвало през изминалите 4 години. Дали подобен акт за протакане на процедурата не е опит, това ръководство, предавайки тези, с които 4 години работи, да се хареса на новата общинска власт с надеждата да си извоюва комфорт!? " коментира още Евстатиев.

Днес решават съдбата на двуетажните автобуси в София

Водещи новини

Още новини